شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۸
همایش «سعدی در قصیده» برگزار می‌شود

همایش «سعدی در قصیده» به همت شهرکتاب مرکزی و با همکاری مرکز سعدی‌شناسی اردیبهشت سال 1390 در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز فرهنگی شهر کتاب، سعدی اگرچه استاد غزل است اما قصاید او نیز دارای ارزش و اعتبار بسیار‌ است و اکثر قصاید سعدی حتی آن‌هایی که در مدح امرا و ملوک سروده شده‌اند، درون‌مایه‌ اخلاقی و تعلیمی دارند و سرشار از معارف اسلامی هستند.

در دهه‌ سعدی‌شناسی، سال ۱۳۹۰ به قصاید سعدی اختصاص دارد و بر همین اساس همایش «سعدی در قصیده» به همت شهرکتاب مرکزی و با همکاری مرکز سعدی‌شناسی، در روز اول اردیبهشت ۱۳۹۰ همایش «سعدی در قصیده» در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.

این همایش در 9 محور برگزار می‌شود. برخی از محورهای آن عبارت از «جایگاه قصاید سعدی در قصیده‌ فارسی»، «تحلیل و بررسی قصاید عربی سعدی»، «عرفان و اخلاق در قصاید سعدی»، «ضرب‌المثل‌ها در قصاید سعدی» و «تفاوت قصاید سعدی با دیگر قصیده‌سرایان فارسی» هستند.

«قصاید سعدی و ادبیات پندآموز»، «مقایسه‌ قصاید سعدی با شاعران عرب»، «مقایسه‌ زبان سعدی در قصیده با دیگر آثار منظوم و منثور سعدی» و «شرح و تفسیر یک قصیده‌ سعدی» از دیگر محورهای همایش «سعدی در قصیده» هستند.

از استادان، پژوهش‌گران و صاحب‌نظران دعوت شده است تا پایان بهمن، چکیده مقالات خود را به دبیرخانه همایش به نشانی شهیدبهشتی، شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ سوم، پلاک 8 و یا به نشانی اینترنتی bookcity84@googlemail.com ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط