جمعه ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵
ناشران بریتانیایی برترین های سال را انتخاب کردند

برندگان جایزه ملی کتاب گالاکسی 2010 در مراسمی که چهارشنبه شب در لندن برپا شد، از سوی ناشران انگلیسی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوک ترید، تری پرچت نویسنده کهنه کار بریتانیایی و مارتین امیس جوایز دستاورد یک عمر را برای تاثیر عمیقشان بر صنعت نشر این کشور به خود اختصاص دادند. 

مارتین امیس گفت واقعا مسرورم چون این جایزه را برای رمان مصور دریافت کرده ام. تری پرچت هم گفت شگفت زده شده ام چون می بینی که برای کاری که دوست داشتی انجام بدهی و انجام داده ای ناگهان جایزه هم می بری. 

استفن فرای نیز به عنوان بیوگرافی نویس برنده این دوره شناخته شد. او توانست در رقابت سخت و نفس گیر در این بخش بر بیوگرافی های مهمی که درباره زندگی تونی بلر و لرد آلن شوگر نوشته شده بود غلبه کند. بیوگرافی فرای با عنوان «بیوگرافی تسکو از یک سال» درباره شبی است که او ارائه 10 جایزه رابه چشم می بیند. 

در بخش اثر ادبی بین المللی نیز جاناتان فرانزن نویسنده آمریکایی برای رمان «آزادی» این جایزه را به خود اختصاص داد. او در حالی این جایزه را برد که نویسنده ای چون استیگ لارسن با «دختری که به لانه زنبور لگد زد» هم در این بخش حضور داشت. 

«ادوارد دو وال» نیز با مجموعه خاطرات خانوادگی اش با عنوان «موهایی با چشم های کهربایی» جایزه برترین اثر اول را به خانه برد. 

جایزه کتاب های مربوط به غذا و نوشیدنی نیز به «فراوانی» اثر یوتام اوتلنگی اهدا شد و «ساختن بریتانیای مدرن» اثر اندرو مار هم جایزه بهترین کتاب غیرداستانی سال را به خانه برد. 

بهترین کتاب داستانی عامه پسند هم به «یک روز» نوشته دیوید نیکولز تعلق گرفت و عنوان نویسنده سال بریتانیا هم به «هیلاری مانتل» با کتاب «سالن گرگ» تعلق گرفت. 

در بخش کتاب کودک نیز جایزه وی اچ اسمیت به «زاگ» نوشته جولیا دانلدسون و آلکس شفلر تعلق گرفت . 

بهترین کتاب سال گالاکسی هنوز اعلام نشده و با رای گیری اینترنتی از مخاطبان 13 دسامبر ( یک ماه دیگر) برنده خود را معرفی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها