سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۴
جایزه ضد-کنگور نیز برنده خود را شناخت

با اهدای جایزه ادبی دسامبر که به نوعی جایزه ای ضد کنگور است، فصل جوایز ادبی در فرانسه به پایان رسید._

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پاریس، مینو خانی: به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از سایت کتاب هفته، جایزه ادبی دسامبر که پیش از این «آخرین جایزه نوامبر» نامیده می شد به فردریک شیفتر به خاطر رمان «فلسفه سانتی مانتال» که از سوی انتشارات فلاماریون راهی بازار نشر فرانسه شده بود، اهدا شد.

شیفتر در چهارمین دور انتخابات توانست 7 رای در مقابل 5 رای اولیویا روزنتال («گوزنها بعد از نوئل چه می کنند؟»، ورتیکال) کاندیدای بدشانسی که موفق نشد در هیچ يک از جوایز ادبی انتخاب شود، عنوان برنده را به دست آورد. 

با اهدای جایزه دسامبر انتشارات فلاماریون که روز قبل جایزه ادبی بزرگ و مهم کنگور را به دست آورده بود، توانست برای دومین بار در این هفته طعم خوش برگزیده بودن را بچشد. اين همان جایزه‌ای است که 12 سال پیش به میشل هولبک به خاطر رمان «عناصر خاص» اهدا شده بود.

جایزه دسامبر که از سال 1989 توسط فیلیپ دنری پایه‌گذاری شده است، به طور معمول روز بعد از اهدای جایزه کنگور در هتل لوتسیای پاریس اهدا می شود، به لطف پی یر برژه هنردوست مبلغ 30 هزار یورو به برگزیده خود هدیه می‌دهد؛ در مقابل جایزه کنگور که هیچ وجه مادی برای برنده خود ندارد و فقط می‌تواند بر فروش اثر تاثیر داشته باشد. 

هیات انتخاب جایزه دسامبر به ریاست پی‌یر برژه تشکیل شده است از: فردریک بیگبدر، میشل کرپو، شارل وانتزیگ، ژروم گارسن، سیسیل ژیلبر، پاتریسیا مرتن، اریک نوف، دومینیک وگز، فیلیپ سولر و آرنو ویوان. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها