پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۷

جدیدترین کتاب «آندره آ کامیلری» نویسنده داستان های جنایی ایتالیایی، به نام «لبخند آنجلیکا» از سوی انتشارات «سِله ریو» در ایتالیا منتشر شد.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت خبری ایتالیا، «آندره آ کامیلری» که در تابستان امسال با کتاب «این سخن فاش کردنی نیست» جایگاه یکی از پرفروش ترین کتاب های ایتالیا را اشغال کرد بود، اکنون با کتاب تازه اش کتابفروشی های ایتالیا را تسخیر کرده است. 
 
این کتاب در پی مجموعه کتاب های «مونتالبانو» داستان یک افسر پلیس به نام «مونتالبانو» و درگیر پرونده دزدهایی است که به خانه ثروتمندان دستبرد می زنند. 

این باند تبهکار که به صورت سازمان یافته کار می کنند، پس از دزدی، از محل دستبرد می گریزند و همه دزدی ها را به یک شیوه انجام می دهند. این تبهکاران آموزش دیده اند و جزییات و نکته های ریز دزدی را به خوبی می دانند و به نظر می رسد هیچ گاه دچار اشتباه نمی شوند. «آنجلیکا» هم یکی از افرادی است که از خانه اش دزدی شده و از این قضیه رنج می برد.
 
«کامیلری» در این داستان از قهرمان داستان های ایتالیایی «اورلاندو خشمگین» یاد می کند و وفاداری به شخصیت های داستانی اش را نشان می دهد. 

«مونتالبانو» در این داستان پیر می شود و با دلتنگی از روزهای جوانی یاد می کند. 

«آندره آ کامیلری» در سال 1925 در ایتالیا و در منطقه ای در نزدیکی سیسیل، چشم به جهان گشود. وی در سال 1944 تحصیل در رشته ادبیات را آغاز کرد. وی در همان دوران به نوشتن داستان کوتاه و شعر پرداخت و در همان سال ها به حزب کمونیست ایتالیا پیوست. 

«در جست و جوی گنج» نوشته کامیلری هم یکی از کتاب هایی است که امسال از پرفروش ترین کتاب های هفته ایتالیا بود.
 
نگارش سری کتاب های «مونتالبانو» از سال 1994 آغاز شده است. «در جست و جوی گنج» و «این سخن فاش کردنی نیست» از مجموعه کتاب های «مونتالبانو»ی «آندره آ کامیلری» هستند. وی تاکنون نزدیک به شصت کتاب نوشته که از آن جمله «دوران تردید» «ماه کاغذی» و «بیوگرافی کودک عوض شده» را می توان نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها