کارشناس فرهنگی هنری آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از طرح ارزیابی و شناسایی معلمان فعال کتابخانههای کلاسی مدارس ابتدایی خبر داد و گفت: معلمان فعال در حوزه کتابخانههای کلاسی مدارس زمينه را براي حضور فعال دانشآموزان در كتابخانههاي مدارس فراهم ميكنند._
کارشناس فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به طرح شناسايي معلمان فعال در حوزه کتابخانههای کلاسی مدارس تصريح كرد: برنامهریزی برای مشارکت دانشآموزان در فعاليت کتابخانهاي، امانت دادن کتاب به دانشآموزان برای مطالعه در منزل، ارزیابی از نحوه مطالعه کتابهای غیردرسی دانش آموزان، تلاش برای ورود تازههای نشر به کتابخانه، تنظیم فهرست کتابهای موجود کتابخانه، تزيین مناسب کتابخانه، معرفی کتابهای جدید به دانشآموزان، جذب مشارکت دانشآموزان و اولیاي آنها براي اهدای کتاب، اختصاص زمانهای مشخص برای فعالیت در امر کتاب و کتابخوانی در کلاس، برنامهریزی ويژه قصهگویی و قصهخوانی برای دانشآموزان، ابتکارات ویژه در حوزه کتاب و کتابخانه از جمله عواملياند كه ميتوانند در اثر بخش بودن اين طرح مفيد واقع شوند.
زاهدي افزود: از ديگر عواملي كه نقش موثري در اجراي طرح شناسايي معلمان فعال در امر کتابخانههای کلاسی مدارس ابتدايي دارند، ميتوان به نقد و بررسی کتاب در کلاس درس، صدور کارت عضویت کتابخانه برای دانشآموزان، نظرسنجی از دانشآموزان درباره برخی از کتابها، بهرهگیری از دفتر ارزیابی اعضاي کتابخانه، همکاری با سایر کلاسها، برنامهریزی برای حضور و بازدید دانشآموزان از نمایشگاههای کتاب، جمعآوری و دستهبندی ابتکارات، طرحها و دستنوشتههای دانشآموزان برای تشکیل نمایشگاه و... اشاره كرد.
وي در پايان گفت: فعالیت معلمان فعال در حوزه کتابخانه کلاسی در پایان سال ارزیابی خواهد شد و در هفته کتاب و کتابخوانی سال بعد از آنها تقدير و تشكر به عمل خواهد آمد.
نظر شما