شنبه ۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴
رمز حمله هسته‌ای آمریکا در دوران کلینتون مفقود شده بود

رییس سابق ستاد ارتش آمریکا در کتاب جدیدش فاش کرد در زمان حضور بیل کلینتون رییس جمهور سابق آمریکا در کاخ سفید رمز فرمان هسته‌ای مخصوص رییس جمهور آمریکا مفقود شده بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) به نقل از سی.ان.ان، ژنرال «هاگ شلتون» در کتاب جدید خود با عنوان «بدون درنگ» فاش کرده که این رمز در طول سال 2000 برای چندین ماه مفقود شده بود. او می‌نویسد: اگرچه اغلب اوقات فیلم‌ها نشان می‌دهند رییس جمهور این رمز را به گردن خود می‌اندازد ولی واقعیت این است که این رمز ها به طور استاندارد توسط یکی از دستیاران روسای جمهور که همیشه همراه وي است، نگهداری می‌شوند.

به نوشته این ژنرال بازنشسته آمریکایی بیل کلینتون مطمئن بود که دستیار او آنطور که باید از این رمز نگهداری می‌کند. شلتون می گوید: چیزی که مفقود شده بود، یک کارت همراه شماره‌هایی بود که روی آن قرار داشت و رییس جمهور توسط آنها می‌توانست به کیف اسناد دسترسی داشته باشد. در داخل این کیف، دستور العمل های مربوط به حمله هسته‌ای وجود داشت که دستیار رییس جمهور آن را همیشه در نزدیکی ستاد ارتش نگه می‌داشت.

به نوشته ژنرال شلتون، در یکی از ماه های سال 2000، مقام‌های دفاعی آمریکا براي این که آیا رییس جمهور آمریکا کد صحیحی در اختیار دارد یا نه به بازرسی پرداختند ولی حداقل در دو مورد مامور ویژه نگهداری دستیار ریس جمهور به مقام های پنتاگون گفته بود که رییس جمهور در جلسه است و به طور شفاهی به آنها اطمینان داده بود که دستیار همراه اوست.به نوشته رییس سابق ستاد ارتش آمریکا، وقتی که زمان تغییر دستیار هسته‌ای فرارسیده بود، رییس جمهور و مامور نگهداری دستیار به مقام‌های پنتاگون گفته بودند که دستیار در اختیارشان نیست و به کلی مفقود شده است.به گفته نویسنده کتاب همه این اتفاقات بدون اطلاع بیل کلینتون اتقاق افتاده بود.

بیل کلینتون رییس جمهور سابق آمریکا هنوز در این باره موضع گیری نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها