سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶
زندگينامه «اقبال آذر» توسط مختاباد تدوين مي‌شود

ابوالحسن مختاباد، پژوهشگر موسيقي از تدوين كتاب‌ «اقبال آذر» و چاپ مجموعه مصاحبه‌هايی با برخی موسيقيدانان خبر داد.\

مختاباد به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: در اين كتاب علاوه بر زندگينامه اقبال آذر و فعاليت هنري اين هنرمند، وضعيت و تاريخ موسيقي آوازي بررسي خواهد شد.

وي توضيح داد: با توجه به اينكه اقبال آذر يكي از قوي‌ترين صداها در آواز بوده است و تجربه شخصي خودم در آواز و صداسازي به اوضاع آواز و موسيقي آوازي در اين كتاب مي‌پردازم.

مختاباد با بيان اينكه بخش عمده اين كتاب نوشته شده، افزود: كتاب «اقبال آذر» از سوي انتشارات اميركبير و در مجموعه مفاخر موسيقي منتشر مي‌شود.

وي از تصميم خود مبني بر چاپ گفت‌وگوهايي كه طي 15 سال فعاليت مطبوعاتي با چهره‌هاي شاخص موسيقي انجام داده خبر داد و  گفت: ممكن است اين مصاحبه‌ها‌ در چند جلد كتاب چاپ شود چون با سه نسل از هنرمندان موسيقي ايران سخن گفتگو شده. برخي از اين گفت‌وگوها در نشريات به چاپ رسيده است. 

مختاباد افزود: گفت‌وگوهاي بين سال‌هاي 75 تا 88 جمع‌آوري شده و فقط دو سال اخير مانده است. اين نوشته‌ها با ويراستاري جديدي چون حذف پرسش‌ها منتشر مي‌شود تا بيشتر به كار مخاطبان بيايد. 

ابوالحسن قزوینی معروف به «اقبال‌السلطان آذر» و «اقبال آذر» خواننده موسیقی ایرانی و صاحب یکی از قوی‌ترین صداها در آواز ایرانی بود. وي دوشنبه سوم اسفند ۱۳۴۹ در سن ۱۰۷ سالگی به علت نارسايی کبد در خانه خود در محله اهراب تبریز درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط