دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۹
من و درخت پنير

دو كتاب جديد از فريبا كلهر، يكي براي نوجوانان و ديگري براي كودكان راهي كتاب‌فروشي‌ها شدند.

ايبنا نوجوان: «فريبا كلهر» نويسنده‌ي كودكان و نوجوانان، به تازگي دو كتاب براي شما توسط نشر پيدايش منتشر كرده است. اين نويسنده، پيش از اين خبر انتشار اين كتاب‌ها را ايبنا نوجوان داده بود.

داستان بلند «تندتر از اونه كه يواش باشه» نام يكي از اين كتاب‌هاست كه «فريبا كلهر» آن را براي كودكان نوشته‌ و تصويرگري آن را مرحوم «علي نامور» انجام داده‌است. 

اين كتاب درباره‌ي تغييراتي است كه در اطراف زندگي‌مان رخ مي دهد: «به نظر من همه‌چيز و همه‌جا و همه‌كس خيلي سريع‌تر از چيزي كه تا حالا گفته شده تغيير مي‌كند و عوض مي‌شود. تازه، سرعت اين تغيير روز به روز هم بيش‌تر مي‌شود. و اين قصه هم دربارۀ همين چيز است: تغيير...» 

نويسنده‌ي «هوشمندان سياره‌ي اوراك» كه مدتي پيش كتاب «سوت فرمانروا»ي او توسط انتشارات «محراب قلم» به چاپ دوازدهم رسيد، «من و درخت پنير» را نيز براي نوجوانان راهي بازار كرده است. 

«من و درخت پنير» داستان نوجواني را روايت مي‌كند كه با يك كوله‌ پشتي به جست‌و‌جوي بهشت مي‌رود! 

كتاب با اين جملات آغاز مي‌شود: «يكي بود يكي نبود. اوني كه بود من بودم. پتوي كوچك و دوست‌داشتني‌ام را توي كوله‌پشتي‌ام گذاشته بودم و مي‌خواستم راه بيفتم تا بهشت را پيدا كنم؛ و اوني كه نبود، مادرم بود كه همه مي‌گفتند مدتي پيش به بهشت رفته است...» 

«انتشارات پيدايش»، «تندتر از اونه كه يواش باشه» را با قيمت3500 تومان و «من و درخت پنير» را با قيمت 2500 تومان منتشر كرده‌ است.

آخرين اثر منتشر شده از «فريبا كلهر»، «با مثنوي پشت چراغ قرمز» نام دارد كه شامل بازنويسي برخي قصه‌هاي مثنوي معنوي است و نشر شهر آن را به چاپ رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها