پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰
انتشار خاطرات سياسي يك عضو سابق حزب توده

مجموعه دو جلدي «از باغ قصر تا قصر آرزوها» خاطرات سياسي عبدالمجيد مجيدفياض، عضو سابق حزب توده، است. وي در اين اثر روند جدايي‌اش از اين حزب را شرح مي‌دهد.\

محمدجواد مظفر، مديرمسوول انتشارات كوير، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: مجيدفياض، نويسنده اين اثر، دو سال پيش در سن نود سالگي درگذشت. او از وكلاي دادگستري مشهد بود و حدود 45 سال قبل  روزنامه هيرمند را در اين شهر منتشر مي‌كرد. مجيد فياض در سال‌هاي پس از انقلاب در لندن ساكن شد و مقالات متعددي را در نشريات مختلف نوشت.

مظفر ادامه داد: وي به عنوان يك عضو جدا شده از حزب توده، روند اين جدايي را در كتابش شرح مي‌دهد. دوران جواني او با دوران اشغال ايران، ماجراي فرقه دموكرات آذربايجان و ملي شدن صنعت نفت مصادف بود.

وي درباره عنوان اين كتاب گفت: «باغ قصر» خانه پدري مجيدفياض در وكيل‌آباد مشهد بود كه در ميان مردم به اين نام شهرت داشت. به نظر مي‌رسد كه وي چنين عنواني را براي كتابش برگزيد تا سير زندگي‌اش از باغ قصر تا قصر آروزهايي كه با آرمان‌هايش ساخته بود را نشان دهد.

مديرمسوول انتشارات كوير ضمن اشاره به انتشار جلد نخست اين اثر در سال 1381 گفت: اين مجلد پس از ويرايش توسط نويسنده و افزودن مجلد ديگري به آن شامل خاطرات سال‌هاي انقلاب و پس از آن، سه سال پيش به انتشارات كوير سپرده شد و اكنون پس از اخذ مجوز تا چند هفته ديگر وارد بازار نشر خواهد شد.

جلد نخست اين اثر 486 صفحه و جلد دوم آن 328 صفحه را دربرمي‌گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط