سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
«معضلات تلفن همراه در خانواده» بررسي مي‌شود

محمدرضا صادقي، جديدترين كتاب خود را با عنوان «معضلات تلفن همراه در خانواده» با نگاهي به معضلات و مشكلات دسترسي آسان نوجوان و جوانان به تلفن همراه و آسيب‌شناسي اين موضوع مي‌نويسد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، صادقي مهمترين انگيزه خود از نگارش اين كتاب را پايين آمدن سن مخاطبان تلفن همراه و رواج بي‌قاعده از ظرفيت‌هاي اين فناوري عنوان مي‌كند.

وي با بيان اين كه پيامدهاي استفاده بي‌قاعده از تلفن همراه در جامعه بسيار است، گفت: آشفتگي رفتاري و اخلاقي نوجوانان با اعضاي خانواده، دوستان و همسالان خود از جمله اثرات نامناسب اين تلفن‌هاي همراه‌اند.

صادقي افزود: اين موضوع نه تنها بر روحيات نوجوانان و جوانان، بلكه بر خانواده و به دنبال آن در جامعه نيز تاثير مي‌گذارد و موجب از هم گسيختگي برخي بنيان‌ها مي‌شود.

وي با اشاره به برخي از مباحث اين كتاب، اظهار داشت: در مقدمه اين كتاب مباحث گسترده فناوري‌هاي نوين در جامعه امروز ايران مورد بررسي قرار گرفته و در مقابل نيز نحوه صحيح استفاده از آنها نيزآسيب‌شناسي شده است.

صادقي تصريح كرد: در اين كتاب مي‌خوانيم كه براي ورود هر نوع تکنولوژي بايد ابتدا ساختارهاي آن جامعه بررسي و با بسترسازي‌هاي مناسب، درباره واردات آن اقدام شود.

وي از فشار اجتماعي به عنوان يكي از موضوعات اين كتاب نام برد و درباره آن توضيح داد: استفاده از تلفن همراه توسط نوجوانان در محيط مدارس، آسيب استفاده از تلفن همراه و ظرفيت‌هاي آن مانند پيامك و بلوتوث و ... در اين بخش بررسي مي‌شوند.

صادقي با بيان اين كه ضرورت قانون‌گذاري در خانواده‌ها، ديگر مبحث اين كتاب است، يادآور شد: در اين بخش آمده است كه خانواده‌ها مي‌توانند با كنترل بر رفتار فرزندان خود، هدايت آنان به سمت استفاده كمتر از تلفن همراه و ... پيامدهاي منفي آن را حنثي كنند.

به گفته وي، اين كتاب با استناد به منابع و مقالات علمي داخلي و خارجي، همچنين برخي از تجربيات وي در گفت‌وگو با خانواده‌ها جمع‌آوري شده است.

كتاب «معضلات تلفن همراه در خانواده» در مراحل پاياني نگارش قرار دارد و تا دو ماه ديگر از سوي نشر مدير منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط