دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
سامانه اورژانس كتاب به ياري بازار نشر مي‌آيد

مدير سامانه ملي اورژانس كتاب از فعاليت شبانه‌روزي اين سامانه براي ارايه خدمات منابع مكتوب خبر داد.\

محمد رستمي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اظهار داشت: طرح اورژانس كتاب از سه ماه پيش مطرح شد تا كارشناسان موسسه عماد با توجه به رخداد‌هاي جامعه دست به تاليف كتاب بزنند، اما به دليل گستردگي كار، كاربري سامانه تغيير كرد و  به منبعي براي اطلاع‌رساني اخبار و رويداد‌هاي حوزه كتاب و تهيه كتاب براي مخاطبان تبديل شد.

رستمي درباره نحوه استفاده كاربران از اين سامانه گفت: اكنون اين سامانه توسط تلفن گوياي 85570 به ثبت 24 ساعته سفارشات مي‌پردازد و در كنار آن كارشناسان و مشاوران كتاب، در ساعات اداري پاسخ گويي نياز افرادند.

وي درباره منابع موجود در اين سامانه گفت: تاكنون موسسه عماد بيش از پنج هزار كتاب مميزي شده را گردآوري كرده است و همچنين درصدد است كتاب‌هاي فاخر بازار را به مجموعه سامانه خود اضافه مي‌كند. اكنون اين سامانه تازه‌ترين كتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس، انقلاب اسلامي و علوم اسلامي و علوم انساني را به مخاطب عرضه مي‌كند و در نظر دارد بخش ديگري را با محور كتاب‌هاي مهدويت در اختيار آنها قرار دهد.

وي درباره ديگر بخش‌هاي سامانه افزود: مجله صوتي، كتاب صوتي و معرفي هفتگي كتاب از بخش‌هاي ديگر اين سامانه است كه كتاب صوتي آن به صورت آزمايشي راه‌اندازي شده و مجله صوتي آن نيز با هدف پوشش اخبار حوزه كتاب در آينده‌اي نزديك شروع به كار خواهد كرد. 

وي ادامه داد: راه‌اندازي سايت سامانه تلفن گويا مرحله نخست فعاليت سامانه ملي اورژانس كتاب است كه بعد از آن سايت اين مجموعه راه‌اندازي خواهد شد.

رستمي افزود: مخاطبان مي‌توانند فهرست كامل منابع اين سامانه را در سايت www.emad.ir مشاهده كنند يا با تماس تلفني و راهنمايي مشاوران و كارشناسان حوزه كتاب، نام اثر مورد نظر خود را به همراه خلاصه آن بشنوند. 

وي افزود: افراد مي‌توانند از دورترين نقطه كشور با ما تماس بگيرند و بسته مورد نظر خود را دريافت كنند. تلاش موسسه عماد بر اين است كه قيمت تمام شده هر كتاب، همان رقم پشت جلد آن باشد و مخاطب كمترين هزينه را در قبال دريافت سفارشات بپردازد.

رستمي افزود: اميدواريم كه بتوانيم از اين طريق مردم را با كتاب آشتي دهيم و از طريق سامانه كتاب، بازار كتاب را از سبك‌هاي گذشته خريد و فروش خارج كنيم، زيرا اگر روش‌هاي پيشين چاره ساز بود، بازار نشر با مشكلات و دغدغه‌هاي كه جامعه امروز با آن مواجه است، روبه‌رو نمي‌شد.

وي گفت: اين سامانه از شهريور ماه كار خود را به صورت آزمايشي آغاز كرده است و فعاليت رسمي خود را از اواسط آبان ماه آغاز خواهد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها