مدير سامانه ملي اورژانس كتاب از فعاليت شبانهروزي اين سامانه براي ارايه خدمات منابع مكتوب خبر داد.\
رستمي درباره نحوه استفاده كاربران از اين سامانه گفت: اكنون اين سامانه توسط تلفن گوياي 85570 به ثبت 24 ساعته سفارشات ميپردازد و در كنار آن كارشناسان و مشاوران كتاب، در ساعات اداري پاسخ گويي نياز افرادند.
وي درباره منابع موجود در اين سامانه گفت: تاكنون موسسه عماد بيش از پنج هزار كتاب مميزي شده را گردآوري كرده است و همچنين درصدد است كتابهاي فاخر بازار را به مجموعه سامانه خود اضافه ميكند. اكنون اين سامانه تازهترين كتابها در حوزه دفاع مقدس، انقلاب اسلامي و علوم اسلامي و علوم انساني را به مخاطب عرضه ميكند و در نظر دارد بخش ديگري را با محور كتابهاي مهدويت در اختيار آنها قرار دهد.
وي درباره ديگر بخشهاي سامانه افزود: مجله صوتي، كتاب صوتي و معرفي هفتگي كتاب از بخشهاي ديگر اين سامانه است كه كتاب صوتي آن به صورت آزمايشي راهاندازي شده و مجله صوتي آن نيز با هدف پوشش اخبار حوزه كتاب در آيندهاي نزديك شروع به كار خواهد كرد.
وي ادامه داد: راهاندازي سايت سامانه تلفن گويا مرحله نخست فعاليت سامانه ملي اورژانس كتاب است كه بعد از آن سايت اين مجموعه راهاندازي خواهد شد.
رستمي افزود: مخاطبان ميتوانند فهرست كامل منابع اين سامانه را در سايت www.emad.ir مشاهده كنند يا با تماس تلفني و راهنمايي مشاوران و كارشناسان حوزه كتاب، نام اثر مورد نظر خود را به همراه خلاصه آن بشنوند.
وي افزود: افراد ميتوانند از دورترين نقطه كشور با ما تماس بگيرند و بسته مورد نظر خود را دريافت كنند. تلاش موسسه عماد بر اين است كه قيمت تمام شده هر كتاب، همان رقم پشت جلد آن باشد و مخاطب كمترين هزينه را در قبال دريافت سفارشات بپردازد.
رستمي افزود: اميدواريم كه بتوانيم از اين طريق مردم را با كتاب آشتي دهيم و از طريق سامانه كتاب، بازار كتاب را از سبكهاي گذشته خريد و فروش خارج كنيم، زيرا اگر روشهاي پيشين چاره ساز بود، بازار نشر با مشكلات و دغدغههاي كه جامعه امروز با آن مواجه است، روبهرو نميشد.
وي گفت: اين سامانه از شهريور ماه كار خود را به صورت آزمايشي آغاز كرده است و فعاليت رسمي خود را از اواسط آبان ماه آغاز خواهد كرد.
نظر شما