چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۱
تاريخ جامعه‌شناسي سرآغاز طرح در فضاي آكادميك

نشست تخصصي کتاب ماه تاريخ و جغرافيا به بررسي «تاريخ جامعه شناسي» اختصاص داشت. اين نشست عصر چهارشنبه (14 مهرماه) در سراي دايمي اهل قلم با حضور متخصصان تاريخ و پژوهشگران برگزار ‌شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در نشست «تاريخ‌ جامعه‌شناسي» دكتر علي‌محمد ولوي، دكتر عباس منوچهري، دكتر حسن حضرتي و حبيب‌اله اسماعيلي سردبير كتاب ماه تاريخ و جغرافيا حضور داشتند و به بحث و گفت‌وگو درباره تاريخ جامعه‌شناسي پرداختند.

حبيب‌اله اسماعيلي، سردبير كتاب ماه تاريخ و جغرافيا گفت: تاريخ جامعه‌شناسي از لحاظا تازگي و نو بودن بسيار با اهميت است و به طور جدي مي‌توان گفت كه در اين زمينه منابع مكتوبي نداريم و اين‌گونه مباحث سرآغاز طرحي به‌شمار مي‌رود كه در فضاي آكادميك مطرح شده است. 

وي نخستين پرسش خود را اين‌گونه مطرح كرد كه آيا مورخان و جامعه‌شناسان مي‌توانند به هم‌زباني‌هاي مشتركي دست يابند؟ و در پاسخ به اين پرسش، استادان دانشگاه ديدگاه‌هاي خود را ارايه دادند.

سلسله نشست‌هاي تخصصي كتاب ماه تاريخ و جغرافيا به كوشش ماهنامه تاريخ و جغرافيا و موسسه خانه كتاب برگزار مي‌شود و هر بار موضوعي محوري را پي‌گيري مي‌كند و پس از نقد و بررسي با استادان تاريخ، كارشناسان و پژوهشگران در كتاب ماه تاريخ و جغرافيا در بخش گفت‌وگو منتشر مي‌شود.

«ايبنا» گزارش تكميلي اين نشست را متعاقبا منتشر خواهد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها