سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱

«کلاودیا پینیرو» نویسنده آرژانتینی ديروز 4 اکتبر (12 مهر) جایزه ادبی «لیبراتور» 2010 را در شهر فرانکفورت دریافت کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این نویسنده که از مطرح ترین نویسندگان نسل جوان آرژانتین است، برای رمان «النا در جریان است» ، با این جایزه مورد تقدیر قرار گرفت.

جایزه ادبی معتبر«لیبراتور» از سال 1987 از سوی مرکز جهانی کلیسای مسیحیان در فرانکفورت به زنان نویسنده قاره‌های آفریقا و آسیا و منطقه آمریکای لاتین اهدا می‌شود و یک جایزه سمبلیک 500 یورویی است. کشور آرژانتین ،امسال میهمان نمایشگاه جهاني کتاب فرانكفورت است که از چهارشنبه 14 مهر افتتاح می‌شود. 

هیات داوران ،این رمان «پینیرو» را به دلیل موضوع مشترک و معتبر و تنظیم موفق ادبی آن ستود. نویسنده این رمان که در سال 1960 در بوئنوس آیرس متولد شده، در این کتاب داستان «النا»ی مبتلا به پارکینسون و دخترش «ریتا» که از وی پرستاری می کند را روایت می‌کند. این مادر و دختر خود را درگیر یک همزیستی کرده اند و معتقد به قربانی كردن خود برای دیگری هستند. 

این رمان در سال 2009 در انتشارات «یونیون» شهر زوریخ به زبان آلمانی انتشار یافت. «پینیرو» برای نمایشگاه فرانکفورت کتاب جدیدی با عنوان «بیوه های پنجشنبه» را منتشر کرده است. 

در جریان دریافت این جایزه ، «پینیرو» رمان «النا در جریان است» را زنانه ترین کتاب خود برشمرد؛ زيرا این کتاب بیش از همه در مورد زنانی است که در جسمشان و یا در پیش داوری‌هایشان گرفتارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها