سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۰
نمايش كتاب‌هاي اهدايي كتابخانه ملي كره جنوبي به كتابخانه ملي ايران

نمايشگاه كتاب‌هاي اهدا شده توسط كتابخانه ملي كره جنوبي به كتابخانه ملي در مركز همايش‌هاي كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران برپا شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی کتابخانه ملی، حامد ياري مديركل امور بين‌الملل و روابط عمومی سازمان اسناد و كتابخانه ملي با اعلام اين خبر گفت: در اين نمايشگاه حدود 3000 نسخه كتاب به ارزش بالغ بر 600 ميليون ريال به نمايش در آمده است.
مشاور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به تنوع موضوعي كتاب‌های این مجموعه اشاره كرد و افزود: در اين آثار، كتاب‌هايي با موضوعات مختلف چون ادبيات، هنر، تاريخ، اقتصاد و سياست كره وجود دارد. 

ياري با اشاره به وجود حدود 400 كتاب مختص كودكان در اين مجموعه گقت: به زودي و پس از انجام مراحل ساماندهي، اين كتاب‌ها برای استفاده نويسندگان، مترجمان و تصويرگران كتاب كودك در بخش كتابخانه كودكان كتابخانه ملي قرار خواهد گرفت.

مديركل امور بين‌الملل كتابخانه ملي همچنين از وجود كتاب‌هايي به زبان انگليسي، فارسي و عربي در اين مجموعه خبر داد و افزود: كتاب‌ها و لوح‌های فشرده آموزش زبان كره نيز در اين مجموعه وجود دارد.

وي با اشاره به سفر مشاور فرهنگي رئيس جمهور در اسفندماه سال گذشته به كره جنوبي و امضاي تفاهم‌نامه همكاري‌هاي دوجانبه ميان كتابخانه‌هاي ملي كشورمان و كره جنوبي گفت: بر اساس رايزني‌هاي انجام شده ميان اداره كل امور بين‌الملل سازمان اسناد و كتابخانه ملي قرار است اتاق ايران در كتابخانه ملي كره و اتاق كره در كتابخانه ملي كشورمان برپا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها