سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۷
پايان نگارش جلد دوم «فلسفه نقادي كانت»

مدرس فلسفه دانشگاه تهران از پايان نگارش جلد دوم «فلسفه نقادي كانت» خبر داد. اين كتاب جزو مجموعه‌اي شش جلدي است كه بر اساس نقادي عقل نظريه كانت شكل گرفته است._

حسين غفاري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: جلد نخست اين كتاب كه دو سال پيش منتشر شد، مقام كتاب سال را به دست آورد.

وي نقادي فلسفه كانت را طرحي شش جلدي برشمرد كه بر اساس «نقادي عقل نظريه كانت» شكل گرفته است. غفاري گفت: اين تفسير انتقادي، شامل يك بررسي بيروني و دروني و همچنين تطبيق انديشه كانت با فلسفه اسلامي است.

به گفته اين مولف و مترجم، جلد نخست اين مجموعه به كليات مباحث كانت اختصاص داشت و مبادي آن نظير اصطلاح‌شناسي، مباحث قضيه تركيبي و پيشيني را شرح مي‌داد.

اين مدرس دانشگاه ادامه داد: جلد دوم نيز به مباحث استعلايي كانت مي‌پردازد و تمامي ادله كانت در مبحث زمان و مكان را همراه با ذكر شروح مختلف به تفصيل بيان مي‌كند.

غفاري افزود: مجلدات سه و چهار به موضوع فاهمه در انديشه كانت پرداخته، ضمن بررسي آن، مباحث شاكله و مقولات را نيز به تفصيل بررسي مي‌كند.

دو جلد پاياني اين مجموعه، شامل مغالطات كار در باب نفس و اراده انسان و جهان است كه در حوزه مباحث ديالكتيك قرار مي‌گيرد و نقد ويژه كانت بر متافيزيك به شمار مي‌آيد.

وي اين اثر شش جلدي را مجموعه درس‌هاي ارايه شده در دانشگاه برشمرد و گفت: به پايان رساندن اين مجموعه زمان زيادي لازم دارد،به همين دليل هر زمان كه فرصتي به دست دهد، به نگارش و تدوين بخشي از آن مي‌پردازم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط