پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲
هر‌كسي غير از خودم

«علي خاك‌بازان» مترجم حوزه‌ي ادبيات كودك و نوجوان، يك مجموعه‌ داستان 10 جلدي را براي دانش‌آموزان دوره‌ي ابتدايي در دست ترجمه دارد كه 5 جلد آن براي چاپ آماده ‌شده است.

ايبنا نوجوان: «خاك‌بازان» درباره‌ي تازه‌ترين كتابش گفت: «به‌تازگي 5 جلد از يك مجموعه‌ي ده جلدي با عنوان «كِيتي» را به ناشر سپرده‌ام كه قرار است به زودي منتشر شود.» 

او دربار‌ه‌ي موضوع اين مجموعه گفت: «اين مجموعه داستان، درباره‌ي دختري 8 ساله به نام «كيتي» است كه در اين كتاب‌ها، ماجراهايي كه او و دوستانش در مدرسه و توانايي اين دختر در حل مشكلات روايت مي‌شود.»
 
«من از قانون متنفرم»، «هر‌كسي غير از خودم»، «كوچولوي ناز» و «گم‌شده» نام برخي از كتاب‌هاي اين مجموعه است كه نشر «چكه» ناشر آن خواهد ‌بود. 

نويسنده‌ي اين مجموعه «نانسي كروليك» و تصوير‌گر آن «جان اند‌وندي» است. 

«علي خاك‌بازان» از سال 1364 وارد كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان شد و نخستين اثرش با نام «كشاورز فقير و شواليه‌هاي راهزن» را در سال 1372 توسط «دفتر نشر فرهنگ اسلامي» منتشر كرد. 

از ديگر ترجمه‌هاي او مي‌توان به «كار‌دستي‌هاي كاغذي»، «هنر كاغذ‌سازي»، «هنر چاپ» و «شاه‌ميداس و انگشتان جادويي» اشاره كرد.
آخرين اثر منتشر شده از اين مترجم، داستان تصويري «اي‌كاش يك برادر داشتم» نام دارد كه توسط كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان راهي كتاب‌فروشي‌ها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها