جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
نقش زنان تحصيل‌كرده در بنيان خانواده مكتوب شد

كتاب «نقش زنان تحصيلكرده در تحكيم خانواده» با نگاهي به چگونگي اثرگذاري نقش بانوان تحصيل‌كرده در اساس و بنيان خانواده تا دو هفته ديگر منتشر مي‌شود.

سيده زهرا حسيني،‌ نويسنده كتاب، با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: در اين كتاب چهار مرحله نقش زنان تحصيل‌كرده در جريان تحكيم بنيان در خانواده با استفاده از منابع معتبر علمي و قرآني بررسي شده‌اند.

وي افزود: اين مراحل از آشنايي آغاز مي‌شود و تا عشق‌ورزي، خواستگاري و ازدواج ادامه دارد و سپس به نقش او در حيطه‌هاي آموزشي، پژوهشي و مديريت اشاره دارد.

حسيني با بيان اين كه در اين كتاب به نقش فردي و اجتماعي زنان تحصيل‌كرده در بخش‌هاي مختلف زندگي اشاره شده است، اظهار داشت: در اين كتاب مي‌خوانيم كه تحصيلات، موجب پويايي تفكر و انديشه بانوان و نيز عامل بارورسازي توانايي‌هاي آنان در عرصه‌هاي فرهنگي و اجتماعي مي‌شود.

وي تصريح كرد: زنان با تحصيلات عاليه بر بسياري از باورها و عقايد غلط خط بطلان مي‌كشند و با استنادهاي علمي و صحيح، با مسايل و مشكلات اطراف خود برخورد مي‌كند.

حسيني با اشاره به اهداف خود از نگارش اين اثر، يادآور شد: امروزه حجم گسترده‌اي از بانوان و دختران كشور به دانشگاه‌ها وارد مي‌شوند كه با هدايت درست و منطقي اين جمعيت مي‌توان شاهد موفقيت آنان در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي بود.

كتاب «نقش زنان تحصيل‌كرده در تحكيم خانواده» تا دو هفته ديگر از سوي انتشارات مدير به كتابفروشي‌ها مي‌آيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط