چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰
پيچيدگي‌هاي  كتابفروشي و ضرورت آموزش كتابفروشان

رييس كميسيون آموزش اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران با بيان اين كه آموزش كتابفروشان يك ضرورت است، گفت: پیچیدگی و شرایط خاص فروشندگی در دنیای کنونی تجارت و نيز پیدایش تکنیک‌ها و مهارت‌های فروش به عنوان یکی از شعبه‌های دانش بازرگانی، نشانگر اهميت آموزش در اين حرفه است.

فتح‌الله فروغي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: بسیاری از کارمندان کتابفروشی‌ها در کار خود تداوم و استمراری ندارند که فقدان این آموزش‌ها را می‌توان یکی از دلایل کاهش علاقه کتابفروشان به کارشان دانست.

فروغي با اشاره به اهداف پیش‌روی دوره آموزشی کتابفروشان توضیح داد: اگر شرکت کنندگان، مدیر کتابفروشی باشند، با کسب دانش و تجارب حرفه‌ای لازم در کار خود با موفقیت بیشتری روبه‌رو می‌شوند و م‌ توانند به کار خود استمرار دهند و  اگر شركت‌كنندگان کارمند کتابفروشی باشند نيز پس از آموزش می‌توانند  به عنوان یک کتابفروش حرفه‌ای و آموزش دیده در کار خود موفق شوند.

رييس كميسيون آموزش اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در دوره آموزشي كتابفروشان گفت: اجرای پنج دوره آموزشی در هر سال و در مجموع 15 دوره آموزشی در طول سه سال، در برنامه‌هاي كميسيون آموزش دنبال مي‌شود.

فروغي بابيان اين كه دوره‌ها بر سه محور دانش، نگرش و مهارت برنامه‌ريزي شده‌اند، افزود: کتابفروشان با حضور در این دوره‌های آموزشی، علاوه بر این که دانش حرفه‌ای خود را ارتقا می‌دهند، نگرشی علمی و حرفه‌ای به شغل کتابفروشی پیدا می‌کنند.

به گفته وي، افراد در اين دوره‌ها با مهارت‌های مختلفی مانند ارتباط با مشتری، نحوه طبقه‌بندی موضوعی کتاب، چگونگی ارتباط با مراکز پخش و موسسه‌های انتشاراتی، فروشندگی و برنامه‌ریزی آشنا مي‌شوند.

فروغي خاطرنشان كرد: آشنايي با مباحثي مانند مدیریت فروشگاه، روابط عمومی، اداره امور مالی، استفاده از نرم‌افزارهای فروش، چیدمان قفسه‌ها، ویترین‌آرایی، فروش الکترونیکی، حفاظت و نگهداری محیط کار و فعالیت بر اساس مقررات امور صنفی نيز در جدول برنامه‌هاي اين دوره قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط