سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۴
اوباما برای تعطیلات تابستانی کتاب ضدجنگ خرید

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا که در تعطیلات تابستانی به سر می برد، برای گذراندن اوقات فراغت خود سه کتاب تهیه کرده که یکی از آنها نگاهی کاملا انتقادی به جنگ عراق دارد و دو کتاب دیگر رمان هستند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) به نقل از روزنامه تلگراف و خبرگزاری فرانسه، رییس جمهور آمریکا برای مطالعه اوقات فراغتش یک کتاب سیاسی و دو رمان انتخاب کرده است.

عنوان کتاب اول «آزادی» نوشته جوناتان فرانزن است که هنوز به بازار نیامده ولی مسئولین کتاب فروشی « بانچ آو گرپز» نسخه پیش از چاپ آن را برای مطالعه به اوباما داده‌اند. 

فرانزن که کتاب او مورد توجه مطبوعات آمریکا از جمله مجله تایم و روزنامه نیویورک تایمز هم قرار گرفته، در واقع جنگ عراق را نقد کرده و نویسنده در آن با لحنی تند جورج بوش رییس جمهور قبلی و دیک چنی معاون او را خطاب قرار داده است. 

مطالعه این کتاب 562 صفحه ای توسط اوباما در شرایطی توجه ها را به خود جلب کرده که او طی هفته‌های اخیر لحن انتقادی اش را نسبت به دولت قبلی آمریکا افزایش داده و با صراحت بیشتری از بوش انتقاد می‌کند. همزمانی مطالعه این کتاب توسط رییس جمهور آمریکا با تکمیل خروج 90 هزار سرباز رزمی مستقر در عراق نیز مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

«متفکران» نوشته پل هرادینگ که برنده جایزه پولیتزر سال 2010 شد و « تصحیحات اندک» نوشته برد لیتاوزر که در سال 2001 منتشر شده دو رماني هستند كه اوباما براي خواندن انتخاب كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها