دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰

سی و امین فستیوال شعر «ارلانگن» که از روز پنج شنبه 26 آگوست (4 شهریور) افتتاح می‌شود، میزبان 6 تن از 20 نامزد جایزه کتاب سال 2010 کشور آلمان است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، به گفته «بودو بیرک» مدیر این فستیوال ،این شش نویسنده «توماس هچه» ، «توماس لهر» ، «میشائیل کلیبرگ»، «پتر واورسینک» ، «یودیت ساندر» و «هانس یوآخیم شدلیش» هستند که با حضور در این فستیوال شعر چهار روزه، تازه ترین کتاب های خود را روخوانی مي‌کنند.

«هانس یوآخیم شدلیش» نویسنده رمان «سفر کوکوشکین» در روز جمعه 27 آگوست (5 شهریور) تصویر جامعی از نویسندگان را ارائه خواهد داد و برنده جایزه کتاب سال آلمان در تاریخ 4 اکتبر (12 مهر) معرفی می شود. 

تمرکز فستیوال امسال بر رمان‌هایی است که موضوع آن ها چیزی بين واقعیت و خیال با موضوعات سیاسی فعلی جامعه است.برگزار کنندگان این فستیوال در نظر دارند از طریق نویسندگان برجسته و متن‌های با کیفیت و برجسته ادبی ،بیش از 12 هزار بازدید کننده را به «شلوس پارک»، محل برپایی این فستیوال بکشانند. 

در جریان برنامه های نیم ساعته که در بخش های بسیاری در محل برپایی این مراسم ترتیب داده شده، تعداد زیادی از تازه‌های نشر معرفی می شود و نویسندگان با حاضران به بحث می نشینند. انتظار می‌رود در مجموع 70 نویسنده و ناشر در این فستیوال شرکت کنند.

آینده کتاب‌خوانی، ای بوک ها و بلاگ ها از جمله مسايلی است که در این فستیوال در مورد آن بحث خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها