دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۰

«دزموند توتو» برنده جایزه صلح نوبل در سال 1984 در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب «کیپ تاون» به حمایت از كتاب‌هاي مصور (كميك استريپ) کمدی پرداخت.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این اسقف اعظم و از فعالان صلح و رهبران جنبش آپارتاید آفریقای جنوبی گفت: شايد این امر با نظریات متداول مغایرت داشته باشد، اما کتاب‌هاي مصور در من عطش بسیار بزرگی را برای ادبیات برمی‌انگیزد و من توانسته‌ام با داستان‌های مصور در شناخت شکسپیر پیشرفت کنم.

«توتو» از پدرش که یک معلم بوده، ممنون و سپاسگزار است ،چون پدرش در زمان نوجوانی، امکان خواندن آثار کمیک را برایش فراهم می‌آورد. 

نمایشگاه کتاب «کیپ تاون» از سال 2006 از سوی اتحادیه ناشران آفریقای جنوبی و نمایشگاه کتاب فرانکفورت برگزار می شود. امسال 273شرکت کننده از 34 کشور جهان به این نمایشگاه آمده‌اند که ناشران خارجی بیشتر به کشورهای انگلستان، آلمان، هند و کره تعلق دارند. 

امسال برای نخستین بار بزرگترین نمایشگاه بین المللی کتاب آفریقا در روز نخست (جمعه 8 مرداد) تنها به روی افراد متخصص گشوده شد. در این روز شمار زیادی از نویسندگان آفریقایی حضور داشتند و «وول سويینکا» نویسنده برنده جایزه نوبل کشور نیجریه و «دزموند توتو» به صورت رسمی این نمایشگاه را افتتاح کردند. انتظار می رود تا روز دوشنبه 11 مرداد که روز پایانی این نمایشگاه است، در حدود 45 هزار تن از آن بازدید کند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها