جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۹
نسخه میانماری «کیم جونگ دوم» در میانمار توقیف شد

دیپلمات های کره شمالی در اقدامی عجیب به خانه یک نویسنده میانماری رفته و صدها نسخه از یکی از کتاب‌های او درباره رهبر کشورشان را جمع‌آوری کردند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از رويترز، دو تن از اعضاي بلندپايه سفارت كره شمالي در ميانمار، چند روز قبل ضمن تفتيش خانه «حين لات» نويسنده مشهور میانماری، 300 نسخه باقيمانده از كتاب او را که با عنوان «كيم جونگ دوم: رهبر عزيز كره شمالي»  نوشته شده،با خود بردند. این کتاب فقط 15 روز است که منتشر شده و مقامات سفارت کره مدعي‌اند كه اطلاعات آن اشتباه و نادرست است و مي تواند روابط بين دو كشور را به خطر بيندازد. در یانگون پایتخت میانمار شایعه شده که اعضای سفارت کره همه این کتاب ها را از بین برده اند.

حين لات مي گويد: من اين كتاب ها را به آنها دادم فقط به اين دليل كه نمي‌خواستم پيامدهاي سوء آن متوجه من شود. وي اضافه كرد كه هيچ دادخواستي از طرف مقامات دولت نظامي ميانمار در اين باره دريافت نكرده است.

حين لات تا كنون نزديك به 25 زندگي نامه درباره سران كشورها از جمله باراك اوباما رييس جمهور آمريكا، محمود احمدي نژاد ريييس جمهور ايران و دنگ شيائو پينگ رهبر پيشين چين نوشته است .

حين لات مي گويد كه كتاب اخير او كه تا كنون  نزديك به 700 نسخه فروش داشته تاييديه «بخش تحقيقات انتشارات وزارت اطلاعات ميانمار» را دارد. اين كتاب به زبان برمه اي نوشته شده است.

به گفته مقامات سفارت كره شمالي، اطلاعات اين كتاب نادرست است زيرا به متوني استناد مي كند كه در خارج از كره از جمله آمريكاي شمالي درباره «كيم ايل سونگ» رهبر مادام‌العمر كره نوشته شده است.

گفتنی است دو كشور كره شمالي و ميانمار اخيرا روابط سياسي خود را به بالاترين حد افزايش داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها