دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۷
همه چيز درباره «عوامل سلب توفيق» در يك كتاب

كتاب «عوامل سلب توفيق» جديدترين كتاب محمود صحرايي، دربردارنده دلايل سلب توفيق افراد در كارها و امور مختلف زندگي مادي و معنوي با نگاهي به آيات و احاديث مختلف منتشر شد./

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، در كتاب حاضر، عوامل بازدارنده انسان از دستيابي به توفيق الهي مانند افكار، اعمال و اوصاف امور خاص بررسي شده‌اند.

نويسنده در نخستين بخش كتاب،‌ مباحثي كلي درباره سلب توفيق را معرفي مي‌كند. اهداف كلي، ضرورت پردازش موضوع، بيان فرضيه‌ها و پيشينه تحقيق در اين بخش گنجانده شده‌اند.

در دومين فصل كتاب به زمينه‌هاي سلب توفيق اشاره شده است. معرفي زمينه‌هاي دروني مثل اميال طبيعي، وسوسه‌هاي شيطاني و وراثت، همچنين زمينه‌هاي بيروني مانند خانواده، دوستان و اجتماع، برخي از اين مباحث به شمار مي‌آيند.

عوامل مشترك سلب توفيق، سومين بخش كتاب است كه نويسنده درباره عواملي مانند جهل، بي‌نظمي، افراط و تفريط، اضطراب دروني، نااميدي، مديريت نالايق، وابستگي به بيگانگان، ناامني و بي‌ثباتي، سستي و تنبلي و ... مطالب متنوعي را آورده است.

چهارمين فصل كتاب به عوامل اختصاصي سلب توفيق اختصاص دارد. مباحث اين فصل به موضوعاتي مانند روي‌گرداني از خدا، دروغ، تكبر، حسد، شراب‌خواري، دنيادوستي، پرگويي، پرخوري، گناه و انكار معاد مي‌پردازد.

در اين بخش، عوامل محروم ماندن از لذت عبادت‌، نماز و انس با قرآن از منظر آيات، روايات و احاديث به طور تفصيلي شرح داده شده‌اند.

نويسنده در اين كتاب كوشيده است راهكارهاي رسيدن به توفيق الهي را به معناي موافق قرار دادن اسباب براي رسيدن به هدفي واحد معرفي كند.

كتاب «عوامل سلب توفيق» در شمارگان 1400 نسخه، 89 صفحه‌ و بهاي 11 هزار ريال از سوي مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط