یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۰
متخصص ترک اعتیاد با کتاب به بالین معتادان رفت

یک متخصص ترک اعتیاد در کتابی که به تازگی منتشر شده، ابعاد عمومی مسایل مربوط به اعتیاد و راه‌های مقابله با آن را بررسی کرد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) به نقل از پی.آر.وب، «لوکاس.ای.کتون» نویسنده و متخصص درمان اعتیاد در کتاب خود که آن را با عنوان «سیمای جدید بهبودی: زدودن برچسب بیماری از اعتیاد و یافتن مداواهای کارآمد» سعی دارد این انگاره اشتباه را که بسیاری از مردم اعتیاد را مساوی با مرض و بیماری علاج‌ناپذیر یکسان می‌بینند، از بین ببرد.

کاتون کتاب خود را به زبانی ساده نوشته و بدون شرح و تفصیل تلاش کرده نقطه نظر محوری خود را از طریق ارایه مثال‌هایی ارایه و با استفاده از جدول و استناد به مطالعات سایر موسسات تحقیقاتی بیان کند. نکته اصلی کتاب او این است که هیچ آزمایش یا گواهی وجود ندارد که نشان بدهد اعتیاد یک بیماری ذهنی علاج ناپذیر است.

کاتون به عنوان یک مشاور کارکشته، به مدت یک دهه با معتادان، اعضای خانواده آنها و همچنین ابزارهای درمانی سر و کار داشته و همین تجربه او مبنای داده‌ها و تحلیل های کتاب قرار گرفته است. او هم مانند بسیاری از مشاوران، خود قبلا با اعتیاد دست و پنجه نرم کرده و اکنون 10 سال است که کاملا بهبود يافته کرده است.
 
کاتون می‌گوید: این کتاب برای افرادی است که دنبال جواب های ساده برای پرسش هایشان هستند، اما یک راهنما یا توصیه پزشکی نیست بلکه برای افرادی است که از بی‌نتیجه بودن تلاش هایشان احساس نا امیدی می کنند ولی اعتقاد دارند که همیشه یک راه دیگری وجود دارد.

برخی عناوین کتاب عبارتند از: سه جزء همه برنامه های موفق ترک اعتیاد، جزییاتی درباره مرگ معتادان توسط صنایع دارویی (ترک اعتیاد)، منابع لازم برای یافتن ابزارها و بهترین روش‌ها برای حفاظت کودکان در برابر مواد مخدر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها