دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۶
دليلي ديگر در اثبات اعتبار و وثاقت فقه شيعه

انتشارات دليل‌ما به زودي كتابي درباره روش جديدي در فقه مقارن با عنوان «منهج جديد لدراسة الفقه المقارن» اثري از سيدعلي شهرستاني را به زبان عربي به چاپ مي‌رساند. اين كتاب با استناد به منابع اهل سنت به رشته تحرير در آمده است./

فريد مسعودي، مدير علمي انتشارات دليل‌ما، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين كه اغلب آثار اين مركز نشر در حوزه معارف اهل‌بيت(ع)، پژوهش‌هاي علمي درباره قرآن و كتاب‌هايي براي جوانان و نوجوانان است، اظهار داشت: نوشتار حاضر روش جديدي در فقه مقارن براي وثاقت و اعتبار بخشيدن فقه شيعه با استناد به كتاب‌هاي اهل سنت ارايه مي‌كند.

وي با اشاره به اين كه محتواي اين كتاب و روش‌هايي كه مولف در تدوين از آنها بهره گرفته است، روشي جديد در توثيق فقه شيعه به شمار مي‌آيند، بيان كرد: نويسنده كتاب با استفاده از روش‌ها عنوان شده، مي‌كوشد اعتبار مباني و يافته‌هاي فقه شيعه را با استفاده از دلايلي كه در كتاب‌ها و آثار اهل سنت نيز به آنها اشاره شده، بازگو كند.

مسعودي افزود: آغازگر كتاب، مباحثه‌اي علمي ميان نويسنده و فردي از علماي اهل سنت است كه در آن برخي از اشكالات مطرح شده آنان از منابع اهل سنت، مستند شده‌اند و شروعي براي بيان مباحث مطرح شده در كتاب محسوب مي‌شوند.

مدير علمي انتشارات دليل‌ما يادآور شد: نويسنده در اين مسير ابتدا صحابه و راويان احاديث فقهي و تدوين‌‌كنندگان مباحث فقه را شناسايي كرده، سپس نتيجه‌گيري علمي و دقيقي در اصالت فقه شيعه انجام داده است كه همگان را وادار به احترام به فقه جعفري مي‌كند.

انتشارلات دليل ما به زودي كتاب «منهج جديد لدراسة الفقه المقارن» را در 96 صفحه، قطع رقعي و جلد شوميز روانه بازار نشر خواهد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط