سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵
تجهیز و بهینه‌سازی اتاق ایران در كتابخانه عمومي بوسنی

اتاق ایران در کتابخانه عمومی و دانشگاهی «درویش سوشیچ» شهر توزلا با همكاري رايزني فرهنگي كشورمان تجهیز و بهینه‌سازی شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اتاق ایران از سال 1997 بر اساس قرارداد مشترک رايزنى فرهنگى جمهوري اسلامي ايران و كتابخانه عمومی و دانشگاهی درویش سوشیچ ايجاد شد.

از جمله برنامه‌هایی که در بخش اتاق ايران به صورت مشترک انجام مي شود، می‌توان برگزاری سمینار مردم‌سالاری دینی در ایران، نمایشگاه عکس ایران امروز، همکاری در برگزاری برنامه اجرای موسیقی ایرانی در توزلا، همکاری در برگزاری مراسم رونمایی غزلیات حافظ به زبان بوسنیایی و بازدیدهای فرهنگی توسط گروه‌های دانش‌آموزی را نام برد. 

در طرح تجهيز اين مركز طی دو مرحله 250 نسخه کتاب و نیز انتشارات رایزنی‌های فرهنگی ایران در سارایوو و زاگرب، بنیاد ملاصدرا، موسسه ابن‌سینا و انتشارات بین‌المللی الهدی و بخشی از منشورات بنیاد اندیشه اسلامی به اتاق ایران در توزلا اهدا شدند. 

این کتابخانه وابسته به دانشگاه استان توزلاست و از بخش‌های مختلفی نظیر اتاق‌های اداری و پرسنلی، سالن مطالعه، سالن کتاب‌های خارجی به زبان بوسنیایی، کتاب‌های ادبیات و سایر علوم مربوط به کشور بوسنی، بخش ويژه کودک و نوجوان شامل سالن مخزن کتاب و اتاق بازی و سرگرمی و سالن کنفرانس تشکیل شده است. در طبقه فوقانی ساختمان اين کتابخانه، بخش کشورهای خارجی شامل کشورهای ایران‌، ترکیه و اتریش فعالند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها