دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۰

«کریستا وولف» نویسنده 81 ساله آلمانی در تاریخ 16 ژوئن (26 خرداد) در آکادمی هنر برلین، تازه‌ترین رمانش را با عنوان «شهر فرشتگان» معرفی می‌کند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این نویسنده خود از اعضای آکادمی هنر برلين است و مدیریت آن را «کلاوس اشتیگ» برعهده دارد.

منظور از عنوان «شهر فرشتگان»، شهر لس‌آنجلس است؛ شهری که «وولف» پس از فروپاشی آلمان دموکراتیک و اوج جنجال ادبی دو آلمان، برای چند ماهی به آنجا رفت. 

در اعلامیه انتشارات «سورکمپ» آمده است:این راوی در گفتگوهای بی‌شمار در هتل «سانتامونیکا» و اندیشه‌های شخصی‌اش به مرکز این مسايل پرداخته که چگونه با همه آزارها، زنده مانده است. این نویسنده در دوره آلمان دموکراتیک چندین سال از سوی اشتازی (پليس مخفي آلمان دموكراتيك) تحت نظر بود و تنها چند ماه پیش از اقامت در آمریکا به پرونده‌های خود در اشتازی دسترسی پیدا کرد. 

«وولف» سراسر پرونده 42 جلدی خود را به شکل دقیق بررسی و رونوشتي تهیه کرد تا نام اصلی جاسوسي كه او را تحت نظر داشت، پیدا کند. سپس در گزارشی که با دستخط خود برای یکی از همکارانش نوشت، به شرح دو تماسی که با وی گرفته شده بود، پرداخت. 

در کنار هیاهو و جنجال رسانه‌ها که بر سراین نویسنده آوار شده بود، بیش از همه این سوال وی را رنج داد که «من چگونه می توانم فراموش کنم؟» 

از جمله آثار پیشین این نویسنده می‌توان به «تفکر در مورد کریستا تی» و «مظهر کودکی» اشاره کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها