شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۲

حكيمه دبيران گفت: خبر رساني برپايي جشنواره بسيار مهم است؛ چرا كه ممكن است كتاب منتشر شده درخور توجهي را، ناشر يا مولف به دبيرخانه اين جايزه ارسال نكرده باشند؛ ضمن آنكه اهميت جايزه كتاب فصل با ايجاد تعادل در مبلغ جايزه نسبت به جشنواره‌هاي ديگر، افزون‌تر مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، دبيران، داور متون قديم زبان فارسي جشنواره كتاب فصل، در پاسخ به اين سوال كه آيا زمان محدود ارزيابي آثار در اين جشنواره، سبب ديده نشدن برخي از آثار درخور توجه نيست، گفت: نكته‌اي كه دراين باره ضروري مي‌دانم اين است كه خبررساني مكرر مي‌تواند سبب شود كتاب‌هاي بيشتري به چرخه داوري‌ها راه يابند؛ اين در حالي است كه مسوولان نيز بايد كتاب‌هاي منتشر شده در هر فصل را به دقت جست‌و‌جو كنند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا مبلغ جايزه كتاب فصل در مقايسه با جوايزي مانند جلال، كتاب سال و پروين، آسيبي براي اين جايزه تلقي مي‌شود؟ توضيح داد: به اعتقاد من طبيعي است كه توازني در مبلغ جوايز به وجود آيد و اين جايزه نيز در شاني متناسب برگزار شود. 

دبيران همچنين سوال ديگري را در اين باره كه چرا  برخي اوقات نام برگزيدگان جايزه كتاب فصل در ليست نامزدهاي جايزه كتاب سال ديده نمي‌شود، اين‌گونه پاسخ داد: مسلما در چند مرحله آثار بررسي مي‌شوند و تا جايي كه من مطلعم، برگزيدگان جشنواره كتاب فصل در ليست كتاب سال قرار مي‌گيرند. اين آثار در چند مرحله ارزيابي مي‌شوند و با ريزش‌هاي اوليه، در نسبت با كتاب‌هايي كه در اين گروه نيستند، مورد سنجش قرار مي‌گيرند و روال پالايش‌ها به طريقي منطقي انجام  مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط