چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۰
برپايي نخستين نشست تخصصی فلسفه هنر اسلامي

گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نخستين نشست تخصصی فلسفه هنر اسلامي را با حضور چهره‌هاي برتر هنري كشور و جمعي از نويسندگان و صاحب‌نظران حوزه فلسفه هنر برگزار مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در این نشست یک روزه چهره‌های هنري کشور از جمله آیدین آغداشلو، دکتر حسن بلخاری، كارشناس و منتقد اجتماعي، دکتر ضیمران و دکتر بنی اردلان به بحث و تبادل نظر و همچنین ارايه مقاله خود درباره فلسفه هنر اسلامی مي‌پردازند. 

در این نشست تخصصی که دبیری علمی آن را حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، نويسنده و پژوهشگر حوزه دين و انديشه بر عهده دارد، دکتر بنی اردلان با موضوع «رابطه هنر اسلامی ـ ایرانی با سینما»، آیدین آغداشلو با موضوع «هنر اسلامی در ادوار مختلف»، دکتر حسن بلخاری با موضوع «رابطه اسلام و هنر» و دکتر ضیمران با موضوع «چیستی فلسفه هنر از منظر غربی» مقاله‌هاي خود را ارايه مي‌كنند.

از تاليفات حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه به عنوان دبير اين جلسه مي‌توان كتاب‌هاي «جریان‌شناسی فکری ایران معاصر»، «انتظارات بشر از دین»، «فلسفه‌های مضاف»، «جامعه مدنی و حاکمیت دینی» و «پلورالیزم دینی و سیاسی» را نام برد. 

نخستين نشست تخصصی فلسفه هنر اسلامی صبح روز پنج شنبه، 20 خرداد ماه، ساعت 10 تا 13 با حضور علاقه‌مندان به هنر در تالار جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دفتر قم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط