یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
«كارهاي خوب امروز» خواندني مي‌شود

نويسنده اجتماعي ـ ديني با اعلام اتمام تدوين كتاب «كارهاي خوب امروز» از اين اثر به عنوان كتابي ياد كرد كه نكاتي درباره امر به معروف را به طور غير مستقيم براي كوكان و نوجوانان عنوان مي‌كند و الگوهاي رفتارهاي صحيح فردي و اجتماعي را در قالب دفترچه‌اي از خاطرات براي آنان باز مي‌گويد.\

محدثه رضايي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،اظهار داشت: اين نوشتار در قالب 50 قطعه جداگانه به شكل خاطرات روزانه كودكي، الگوهاي رفتاري درست را از طريق راه‌هاي غير مستقيم به كودكان آموزش مي‌دهد.

وي بيان كارهاي خوب قهرمان كتاب را در امور گوناگون زندگي، ساختار اصلي اثرش برشمرد و عنوان داشت: در اين اثر به كمك تمثيل به برخي از روايات اسلامي نيز توجه داشته‌ام؛ به گونه‌اي كه امكان دارد نام اين اثر بر اساس يكي از همين بخش‌ها به «درخت‌هاي من در بهشت» تغيير يابد. در اين بخش، قهرمان داستان به جايي وارد مي‌شود كه تعداد فراواني درخت مي‌بيند كه بازتاب كارهاي خوب‌ اويند. در حقيقت اين داستان به صورت غير مستقيم به نتايج اعمال در عالم باقي اشاره دارد.

اين نويسنده اجتماعي كه آثاري براي كودكان، نوجوانان و بزرگسالان دارد، با تاكيد بر اين كه سوژه‌ها نويسندگان را مي‌يابند، معتقد است: در حقيقت نويسندگان در آثارشان به تبيين خود و زوايه‌اي كه آنها به دنيا مي‌نگرند، مي‌پردازند و مي‌كوشند بُعدي از نگاهشان را كه مي‌تواند براي ديگران مفيد باشد، بازگو كنند.

وي كه از 10 سالگي نوشتن را آغاز كرد و نخستين تاليفش در سن 16 سالگي  به چاپ رسيد، بيشتر آثارش را به اين دليل موفق مي‌داند كه به دليل هم سن بودن خودش با مخاطبانش، نوعي هم‌حسي در آنها وجود دارد؛ به گونه‌اي كه حتي آثاري از نخستين تاليفاتش را كه خودش آنها را قبول ندارد، با اقبال و درك خوبي از سوي كودكان مواجه شده‌اند.

از ديگر تاليفات اين بانوي نويسنده مي‌توان به «جشن تنبلي»، «پلنگ صورتي بالدار»، «فواره‌هاي دل من»، «تولدم مبارك» اشاره كرد. 

چاپ و انتشار كتاب «كارهاي خوب امروز» را موسسه بوستان كتاب بر عهده دارد و پيش‌بيني مي‌شود اين موسسه تا چند ماه آتي آن را روانه بازار نشر كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط