یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۵
ايران، سرزمين فلاسفه

معاون انجمن فیلسوفان روسیه در مراسم رونمايی از کتاب‌های «اسرار ایران باستان» و «راهنمای تاریخی ایران» كه در محل انتشاراتی بیبلیوگلوبوس در مسكو برگزار شد، از عظمت و شکوه نمایشگاه کتاب تهران سخن گفت و ایران را سرزمین فلاسفه نامید.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين مراسم با حضور مهندس سجادی، سفیر جمهوری اسلامی در مسکو، «یسنکین» رئیس موسسه انتشاراتی بیبلیوگلوبوس و ابراهیمی، رایزن فرهنگی ايران، در حضور جمعي از فرهيختگان و دانشگاهيان روسيه برگزار شد.
 
یسنکین، رئیس موسسه انتشاراتی بیبلیوگلوبوس، با اشاره به روابط دیرینه ایران و روسیه، اقداماتي از این دست را نشانه آمادگی دو کشور برای تعمیق و گسترش روابط دوستانه ارزیابی كرد و افزود: امروز رایزنی فرهنگی و انتشاراتی بیبلیوگلوبوس با مشارکت و همکاری يكديگر، مسیر جدیدی را گشوده‌اند و چاپ کتاب‌هايی در اين حوزه مقدمه‌ای برای همکاری خوب ماست. 

وی با اشاره به حضورش در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بازدید چهار تا پنج ملیون جوان مشتاق ایرانی را غیر قابل وصف دانست و توجه به کتاب و کتابخوانی را نشانه رشد و بالندگی جامعه جوان ایرانی ارزیابی كرد. 

در ادامه مهندس سجادی، سفیر کشورمان گفت: کتاب سرمایه با ارزش فرهنگ و تمدن بشری‌ است و هنگامي كه مطلبی به‌صورت کتاب در آيد، تاریخی و جاودان باقی خواهد شد.

سجادی با اشاره به وجود بزرگانی نظير؛ حافظ، سعدی، عمر خیام، مولوی و سایر مشاهیر و مفاخر ایرانی که کمک شایان توجهی به فرهنگ و تمدن بشری داشتند، همچنين از زیبايی‌های طبیعی کشورمان یاد کرد و از روحیه میهمان‌نوازی و با نشاط ایرانیان سخن به میان آورد. او از گردشگران روس خواست ضمن سفر به این سرزمین باستانی و کهن، از نزدیک با طبیعت زیبا، تاریخ و تمدن دیرینه ایران و در کنار آن با پیشرفت‌های معاصر و مدرن ایران آشنا شوند.

ابراهیمی، رایزن فرهنگی نيز اظهار داشت: کتاب‌های «اسرار ایران باستان» و «راهنمای تاریخی ایران» می‌توانند گام موثری در راستا توسعه روابط و تعميق شناخت‌ها باشند. 

رایزن فرهنگی کشورمان در مسکو با اشاره به رونمايی نخستین اثر مشترک «داستان حضرت یوسف» از انتشار دو اثر دیگر در آینده نزدیک خبر داد.

در ادامه دیمیتریوف سرگی بورگین، نیکولای نبومیشی و ایگور آسانف، از گروه مولفان و سایر فعالان تهیه، تدوین و انتشار این دو اثر، با بیان خاطرات‌شان از سفر به ایران، مطالبي را عنوان كردند.

در ادامه، الکساندر چماکوف، معاون انجمن فیلسوفان روسیه، از عظمت و شکوه نمایشگاه کتاب تهران سخن گفت و ایران را سرزمین فلاسفه نامید.

در پایان مراسم نيز هدیه و لوح تقدیری از سوی سفیر کشورمان به یسنکین اهدا شد و پس از پایان مراسم، براي بررسی همکاری‌های پیش رو، جلسه‌اي با حضور ريیس انتشاراتی، سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان تشکیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها