دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۲
كتاب «بيژن ترقي» به چاپ سوم رسيد

كتاب «از پشت ديوارهاي خاطره» نوشته بيژن ترقي با چاپ سوم از سوي انتشارات بدرقه جاويدان به فروش مي‌رسد. اين اثر حاوي پنجاه سال خاطره در زمينه شعر و موسيقي است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب تنها شرح حال و بيان خاطرات هنري بيژن ترقي نيست بلكه طي شش بخش نوشته شده و رويدادهاي تاريخي، ادبي و هنري را هم بررسي كرده است.

در بخش نخست «در رهگذر شاعران» خاطرات دوره جواني ترقي با شاعران مشهور كه با آنان دوستي نزديك داشته و گوشه‌هايي از حالات روحي، رواني و زندگي آنان كه همزمان با پيدايش شعر نو بوده، به رشته تحرير درآمده است.

«با طليعه‌داران هنر موسيقي» بخش دوم كتاب بيشترين مطالب را در برمي‌گيرد و حاوي پنجاه سال همكاري و معاشرت ترقي با هنرمندان رشته موسيقي كشور است كه آثار اصيل و به يادماندني از خود باقي گذاشته‌اند.

بخش سوم «خاطرات ايام سفر» خاطراتي اند كه بيشتر مبين حوادث و رويدادهاي ادبي و معاشرت‌هاي شيرين شاعرانه، حوادث هنر و اجتماعي زندگي ترقي محسوب مي‌شوند.

«مصاحبه» بخش چهارم اين كتاب، شامل گفت‌وگوهايي است كه در طول زمان با جرايد هنري در ميان گذاشته شده. بخش پنجم، شامل مقالات ادبي ترقي است و در بخش ششم، خاطرات پراكنده اين هنرمند ارايه شده اند.

چاپ سوم كتاب «از پشت ديوارهاي خاطره» نوشته بيژن ترقي در شمارگان 1100 نسخه و با قيمت 7500 تومان از سوي انتشارات بدرقه جاويدان روانه بازار كتاب شده است. 

بیژن ترقی در کنار شاعرانی چون نیما یوشیج، محمدتقی بهار، امیری فیروزکوهی و شهریار به شعر و ادبیات پرداخت. ترانه‌های او مورد استقبال هنرمندان نامی قرار گرفتند و تصنیف‌هایی از آهنگ‌سازانی چون رضا محجوبی، علی تجویدی، داریوش رفیعی، پرویز یاحقی و ابوالحسن صبا برای آنها ساخته شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها