سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۷
«تذکره عشاق»؛ تذکره‌ای برای شاعران عاشورایی

«تذکره عشاق» عنوان تذکره‌نامه‌ای درباره شاعران و مداحان عاشورایی است که رنجبر گل‌محمدی آن‌را تدوین کرده و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد خبري انتشارات سوره مهر، گل‌محمدی درباره این کتاب گفت: تصمیم گرفتم درباره عاشورا مطالبی بنویسم و کتاب «تذکره عشاق» نمونه‌ای از این دست و درباره افرادی است که در ادبیات آیینی و غیر آبینی ما نقش داشتند. متاسفانه پیش از این کتاب هیچ تذکره‌نامه‌ای درباره شاعران و مداحان عاشورایی نداشته‌ایم.

وی درباره علت نپرداختن به شاعران و مداحان اظهار داشت: افرادی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، انسان‌هایی هستند که نمی‌خواهند چندان شناخته شده باشند. این در حالی است ‌که این افراد نقش مهمی را در انتقال فرهنگ عاشورایی ایفا می‌کنند.

گل‌محمدی ادامه داد: خوشبختانه در امر نشر به این نتیجه رسیده‌ایم که امروز از تمام پدیده‌های هستی باید مطالبی را تهیه کرد و آن‌را به سایر افراد منتقل کنیم.

وی درباره مخاطبان این نوع آثار افزود: پرداختن به مداحان و شاعران عاشورایی یک پدیده فرهنگی است که با توجه به بستر جامعه ما نه تنها محققان بلکه نسل جوان هم به آن خواهند پرداخت.

گل‌محمدی در پایان اظهار داشت: کتاب «تذکره عشاق» 25 جلد است و جلد اول آن در حال حاضر به چاپ دوم رسیده است. در این مجموعه به 300 نفر از مداحان و شاعران عاشورایی پرداخته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط