یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۳
راکعی: استقبال از نمایشگاه هر سال بیشتر می‌شود

فاطمه راکعی، شاعر و مدرس دانشگاه الزهرا استقبال مخاطبان از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بیش از پیش خواند.\

راکعی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و چگونگی برگزاری آن گفت: نمایشگاه از جمله برنامه‌های فرهنگی بسیار مثبت و موفق است که هر ساله با اقبال بیشتری از سوی مخاطبانش روبرو می‌شود. البته چنین انتظاری را نیز داریم که هر سال بر تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه افزوده شود. 

وی به حضور انجمن شاعران ایران با دو غرفه «انجمن شاعران ایران» و «دفتر شعر جوان» در نمایشگاه امسال اشاره و تصریح کرد: استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان حوزه شعر نیز از این دو غرفه بسیار چشمگیر بود.

این شاعر در ادامه به چگونگی برنامه‌های جنبی نمایشگاه پرداخت و توضیح داد: برنامه‌های حاشیه‌ای و برپایی نشست‌های تخصصی در حوزه مسائل مرتبط با تالیف، ترجمه و کتاب امری شایسته است اما در این ارتباط یکسری نکات را باید در نظر داشته باشیم. این نشست‌ها باید در مکان‌های دورتری از سالن‌های نمایشگاه برگزار شوند تا وجه فرهنگی آن‌ها بیشتر در نظر گرفته شود و آرامشی که نیاز این جلسات است برقرار باشد.

راکعی در پایان درباره تازه‌های انتشارات انجمن شاعران ایران اظهار داشت: «سرگردان در فلسفه ادبیات» نوشته کوروش صفوی، مجموعه شعرهایی از ساعد باقری و محمد نیکو و همچنین «صد سال شعر ایتالیا به زبان فارسی» از جمله تازه‌های نشر این انتشارات هستند که به زودی راهی بازار نشر می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط