یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱
«هرمنوتیک و تئاتر» منتشر شد

كتاب «هرمنوتیک و تئاتر» نوشته محمود صابری از سوي انتشارات سوره مهر روانه بازار كتاب شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مولف كتاب معتقد است، هرمنوتيك در هنر و تئاتر مي‌تواند تعيين كننده باشد و در تفسير آن مورد استفاده قرار گيرد. 

وي با توجه به اين موضوع كه به تئاتر از ديدگاه هرمنوتيكي پرداخته نشده است، اين كتاب را نوشته است.

در بخشي از كتاب درباره لفظ هرمنوتيك و انواع آن بحث شده كه مخاطب را به اين نتيجه مي‌رساند كه هرمنوتیک به معنای خبردادن، ترجمه کردن، تعبیر کردن، علم یا نظریه تاویل است؛ علمی که مساله فهم متون و چگونگی ادراک و فهم و روند آن را بررسی می‌کند. لفظ هرمنوتیک در اصل یونانی و ماخوذ از فعل هرمنویین، به معنی تفسیر کردن و اسم هرمینیا به معنی تفسیر است.

به اعتقاد صابري، تفسير كردن به نوعي به معنای به فهم درآوردن است به صورتي كه فرد در برخورد با يك موضوع يا پديده آن را تفسير كند تا قابل فهم‌تر شود.

كتاب شامل دو بخش و چند فصل است. بخش نخست، «هرمنوتیک در گذر زمان» شامل هرمنوتیک سنتی، هرمنوتیک مدرن و هرمنوتیک فلسفی است. و بخش دوم «هرمنوتیک و ادبیات نمایشی» شامل هرمنوتیک و کارگردان، هرمنوتیک و بازیگر، هرمنوتیک و صحنه تئاتر و هرمنوتیک و تماشاگر است.

كتاب «هرمنوتیک و تئاتر» نوشته محمود صابری در شمارگان 2500 نسخه و با قیمت 2900 تومان از سوي انتشارات سوره مهر روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها