سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
نشست‌هاي سراي كارنامه نشر طبق نظرسنجي صاحب‌نظران برگزار مي‌شود

داريوش مطلبي، مدير نشست‌های كارنامه نشر بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، گفت:" نشست‌هاي سراي كارنامه نشر طبق نظرسنجي از صاحب‌نظران عمده حوزه نشر و كتابداري در مراكز مختلف برگزار مي‌شود." وي همچنين افزود:" امسال سي نشست و ده كارگاه مرتبط با كتابداري در سراي كارنامه نشر برپا خواهند شد./

مطلبي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: امسال تلاش كرده‌ايم با نظرسنجي از كتابداران و متخصصان حوزه نشر، تمركز برنامه‌ها را روي پيشنهادات اين افراد متمركز كنيم.

وي ادامه داد: اين نيازسنجي از مراكز مختلف چون كتابخانه‌هاي بزرگ، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها انجام شده تا موضوعات انتخابي براي مخاطبان و علاقه‌مندان مفيد و موثر باشد.

مطلبي درباره برنامه‌هاي سراي كارنامه نشر و موضوعات آن، گفت: كارنامه نشر، سرايي تخصصي است كه موضوعات آن به نشر، كتابداري، اطلاع‌رساني و موضوعات مربوط به كتابداري اختصاص دارد.

وي گفت: در اين نشست‌ها افرادي كه در حوزه نشر به ويژه كتابداري و اطلاع‌رساني فعاليت دارند، شركت خواهند كرد. در اين مباحث از صاحب‌نظران دانشگاه‌هاي مختلف و غير دانشگاهي هم استفاده مي‌شود.

مطلبي افزود: سال گذشته نشستي در ارتباط با كپي رايت و چالش‌هاي پيش رو آن داشتيم كه امسال اين موضوع با محوريت كپي رايت براي منابع ديجيتال، كه در حال افزايش است، ادامه پيدا خواهد كرد.

وي معتقد است، برگزاري اين نشست‌هاي تخصصي باعث خارج شدن فضاي نمايشگاه از فضاي صرفا تجاري شده و موجب ارتقای علمي و فرهنگي مخاطبان مي‌شود و نیز موجبات تعامل و هم‌انديشي متخصصان حوزه اطلاع‌رساني و كتابداري را فراهم مي‌كند.

مطلبي افزود: در طول سال، برنامه‌هاي متنوع و زيادي در خانه كتاب از جمله كتاب ماه كليات صورت مي‌گيرد. اين نشست‌ها در سراي كارنامه نشر نمايشگاه كتاب به شكل متمركزتر ادامه پيدا مي‌كنند. با برگزاري اين نشست‌ها به نوعي جامعه متخصصان حوزه كتاب و كتابداري با دستاوردهاي روز دنيا آشنا مي‌شوند. 

علاقه‌مندان براي شركت در اين نشست‌ها مي‌توانند، همزمان با ايام نمايشگاه (15 تا 25 ارديبهشت) به سراي كارنامه نشر، واقع در زيرزمين غربي شبستان، سالن فعاليت‌‌هاي جنبي مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها