دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
شاعران جوان اردبیل به نمایشگاه 23 می‌آیند

«از گیسوان سپید ساوالان تا دلشوره‌های غریب آراز» عنوان مجموعه‌ای از سروده‌های شاعران جوان استان اردبیل است که توسط حبیب یزدانی گردآوری و در مجموعه «این روشنای نزدیک» انتشارات سخن‌گستر منتشر شده است. این مجموعه در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه می‌شود.

یزدانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره مجموعه شعر شاعران استان اردبیل گفت: این مجموعه سروده‌های بیش از 20 تن از شاعران جوان استان اردبیل را شامل می‌شود. در حقیقت انتشار این مجموعه نشانگر سطح غزل نو شاعران جوان این استان است.

وی هدف از انتشار این مجموعه را معرفی شاعران نئوکلاسیک‌سرای استان اردبیل خواند و اظهار داشت: اکثر این شاعران تاکنون معرفی نشده‌اند و سروده‌های آن‌ها در هیچ مجموعه‌ای به چاپ نرسیده است. از آن‌جا که برای نخسیتن‌بار سروده‌های شاعران جوان اردبیل در یک مجموعه منتشر می‌شود چاپ این مجموعه در معرفی این شاعران گامی موثر خواهد بود.

یزدانی درباره ویژگی‌های شعرهای گنجانده شده در این مجموعه توضیح داد: این شعرها بیشتر بیان‌کننده تجربه‌های روزمره شاعران هستند و به مضامین گوناگونی پرداخته‌اند. البته بارزترین مشخصه این شعرها ویژگی‌های بومی آن‌هاست که از تفکر، شرایط اقلیمی، جغرافیایی و تاریخی ویژه منطقه‌ای که شاعران در آن زندگی می‌کنند ناشی شده است.

مجموعه شعر «از گیسوان سپید ساوالان تا دلشوره‌های غریب آراز» از مجموعه کتاب‌های استانی «این روشنای نزدیک» است که با حضور شاعران جوان استان اردبیل و حمایت اهالی جایزه ادبی ایران توسط انتشارات سخن‌گستر منتشر شده است و در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط