یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۸
تبدیل نگاه ملی به فراملی، هدف جشنواره صنعت چاپ است

دفتر امور چاپ وزارت ارشاد در سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي و در حمایت از اصل تمركز‌زدايي، 11 شهريور ماه امسال هفتمين جشنواره صنعت چاپ را در مشهد برگزار می کند. در همین حال معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد اميدوار است اين فعاليت در تبديل نگاه ملي به فراملي كه از اولويت‌هاي جشنواره است، موثر واقع شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) دكتر محسن پرويز معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبري هفتمين جشنواره صنعت چاپ افزود: برگزاري جشنواره و نمايشگاه به منظور ارتقا سطح كيفي و كمي چاپ كشور خوب است اما كافي نيست. دست اندركاران چاپ براي توسعه اين صنعت و بهبود وضعيت كنوني آن بايد نگاهي منطقه‌اي و جهاني داشته باشند.

وي همچنين نبود تعامل و همكاري در بدنه چاپ را از مشكلات اين صنعت دانست و افزود: صنعت چاپ نياز به همكاري و اتحاد در بدنه خود دارد تا بتواند پله‌هاي ترقي را به منظور دستیابی به اهداف مشخص طي كند.

معاون امور فرهنگي وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین افزود: سال گذشته كارهاي خوبي برای پيشرفت حوزه چاپ از سوي دفتر امور چاپ معاونت فرهنگي وزارت ارشاد صورت گرفته است، اما هنوز اين صنعت با جايگاه واقعي خود فاصله دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها