دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۵
آهنگ دیگر با ۹ مجموعه شعر جدید به نمایشگاه می‌آید

انتشارات «آهنگ دیگر» در نمایشگاه کتاب تهران ۹ عنوان مجموعه شعر جدید، یک رمان کوتاه و کتاب‌هایی در زمینه نقد و نظریه ادبی و ترجمه شعر را ارائه می‌کند. «رسم کردن دست‌های تو» و «لبخوانی‌های غزل‌آلای من» سروده شمس لنگرودی از جمله دفترهای شعر جدید این انتشارات هستند.\

شهاب مقربین، مسوول انتشارات آهنگ دیگر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره عنوان مجموعه شعرهای جدید این انتشارات در نمایشگاه کتاب امسال گفت: «گِل» سروده لیلا فرجامی، «از ریل روبرو» دفتر شعری از جلال سرفراز، «کوک تهران» آخرین دفتر شعر مهرنوش قربانعلی ، «خوابگرد در جاده‌های بی‌پا» سروده مریم فتحی و «رسم کردن دست‌های تو» سروده شمس لنگرودی عنوان برخی از این مجموعه‌ها هستند.

وی ادامه داد: سروده‌های مرجان مهدوی با عنوان «حوا سرد است»، «وقتی که نامی نیست» سروده باقر یگانه، «الف تا ی» دفتر شعری از علی اسدالهی و «یادش به‌خیر‌های لعنتی» سروده راضیه بهرامی عنوان دیگر مجموعه‌ شعرهایی هستند که در برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب ارائه می‌شوند.

مقربین درباره پنج عنوان کتاب چاپ اولی دیگر این انتشارات طی یک‌سال گذشته اظهار داشت: «زنی آمد مرا بپوشد» سروده آزیتا قهرمان، «مه چهره‌هایمان را با خود می‌برد» دفتر شعر رضا چایچی، «پس از عبور درناها» سروده واهه آرمن، «عاشقانه‌های مصدق» نخستین دفتر شعر مرتضی بخشایش و «لبخوانی‌های قزل‌آلای من» سروده شمس لنگرودی نیز طی یک‌سال گذشته به چاپ رسیده‌اند و پیش‌تر راهی بازار نشر شده‌اند.

لیلا فرجامی ترجمه دیوان اشعار کبیر، سروده شاعر و عارف هندی را بر عهده داشته است. مقربین در توضیح این کتاب گفت: این دیوان با عنوان «پرنده‌ای که در من آواز مي‌خواند» منتشر می‌شود. شعرهای این مجموعه توسط رابیندرانات تاگور گردآوری شده‌اند.

وی به کتاب دیگری در زمنیه نقد و نظریه ادبی و یک رمان اشاره کرد و افزود: «پانوشت‌ها» عنوان مجموعه مقاله‌های حافظ موسوی درباره شعر و ادبیات و همچنین رمان کوتاه «فصل‌هایی در برزخ» نوشته کرم‌الله سلیمانی برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب امسال ارائه می‌شوند.

مسوول انتشارات آهنگ دیگر یادآور شد: چاپ چهارم «سطرهای پنهانی» سروده حافظ موسوی و چاپ ششم «رنگ‌های رفته دنیا» سروده گروس عبدالملکیان نیز از دیگر کتاب‌هایی هستند که به بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌آیند.

وی در پایان درباره آخرین مجموعه شعرش با عنوان «سوت زدن در تاریکی» که توسط نشر چشمه در دست انتشار است توضیح داد: این مجموعه هنوز مراحل اداری انتشار را طی می‌کند. اما احتمال دارد تا زمان نمایشگاه منتشر و در نمایشگاه ارائه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط