شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۵
مهمترین هدف همایش شاعران ایران و جهان محقق شد

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هدف اولیه برگزاری نخستین همایش شاعران ایران و جهان که همان آشنایی و تعامل شاعران ایرانی و خارجی و همچنین معرفی ادبیات و فرهنگ غنی ایران به جهانیان بود تا حد زیادی محقق شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محسن پرویز  که در جمع شاعران و میهمانان نخستین همایش شاعران ایران و جهان حاضر شده بود و در گفتگو با آنها از دستآوردهای سفرشان جویا می‌شد، هدف اين همايش را محقق شده دانست.
 
دکتر پرویز افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و بهره‌گیری از تجربیات شاعران ایرانی حاضر در همایش‌های بین المللی مختلف خارج از کشور و با هدفمند کردن همایش در گام اول که همان معرفی شعر و شاعر ایرانی به جهان و ایجاد تعامل به شاعران بود، گام نخست همایش محکم و با اقتدار برداشته شد. 

وی ادامه داد:  قطعا تداوم همایش شاعران ایران و جهان موجبات رشد و تعالی فرهنگ و ادبیات کشورمان را فراهم می آورد و شاعران خارجی حاضر در همایش می‌توانند سفیران و گویندگان فرهنگی کشورمان در کشور خود باشند چرا که با حضور خود در ایران و آشنایی از نزدیک با فرهنگ غنی ایرانی می توانند وضعیت و تاریخ شعر ایران را به جهانیان معرفی کنند. 

دکتر  پرویز افزود : در پایان این همایش جلسه‌ای با عنوان بررسی نقاط قوت و ضعف اولین همایش شاعران ایران و جهان با حضور اعضای شورای سیاستگذاری حوزه شعر برگزار و تجربیات حاصل از آن جمع آوری می‌شود تا در سال‌های آتی مورد استفاده قرار گیرد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط