جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۸

«آنتیه وگنر» نویسنده جوان آلماني برای نوشتن نخستین رمان نوجوانانه‌اش با عنوان «سرزمین نابارور» به عنوان برنده جایزه 5 هزار یورویی ادبی «فر.دی» برلین معرفی شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، «بئاته دولینگ» عضو هیات داوران امسال و برنده سال 2006 این جایزه ادبی اعلام کرد که «وگنر» به این دلیل برگزید شده که با شور و شوق زبانی خود و بویژه ظرافت محتوایی اثرش، داوران را مجاب کرده است. 

این جایزه ادبی كه در ژانر ادبیات کودکان و نوجوانان اهدا می‌شود، 3 ژوئن (13 خرداد) در شهر برلین به این نویسنده اهدا خواهد شد. 

امسال 50 کتاب از کتاب مصور گرفته تا کتاب‌های علمی –تخیلی به دبیرخانه این جایزه ارسال شدند که پس از نظرهای کارشناسی رمان «سرزمین نابارور» شایسته دریافت این جایزه شناخته شد. 

«آنتیه وگنر» در سال 1974 در شهر «ویتنبرگ» در ایالت «زاخسن – آنهالت» متولد شده است. وی در رشته‌های ادبیات و علوم فرهنگی تحصیل کرده و از سال 2001 به عنوان نویسنده آزاد و مترجم آثار انگلیسی‌زبان مشغول فعالیت شده است. وی تا کنون دو رمان و چندین داستان منتشر کرده و موفق به کسب چند جایزه ادبی نیز شده است. 

رمان «سرزمین نابارور» که سال گذشته توسط انتشارات برلین منتشر شد، داستان یک نوجوان 14 ساله به نام «فرانکا» است که ناچار می‌شود از برلین به روستایی در «والدبورگن» نقل مکان کند و به عنوان یک تازه وارد در خانه‌ای که به هفت کودک و نوجوان اختصاص داده شده، زندگی کند. تا اینکه یک روز یکی از پسران این خانه به دزدی متهم می‌شود و «فرانکا» اقدام به تاسیس گروهی می‌کند که هدف آن تلاش برای یافتن فردی است که پشت این تهمت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها