پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵
انقلاب کتاب‌های الکترونیکی در کره شمالی

کتابخانه الکترونیکی میرائه در کره شمالی با استفاده از یک برنامه کامپیوتری، به خوانندگان در این کشور امكان استفاده از کتاب‌هایی در فرمت الکترونیکی را فراهم كرده است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از کره تایمز، اطلاعاتي که پیشتر در کتاب‌ها وجود داشتند و قابل ترجمه شدن در كره شمالي نبودند، امروز به مدد اين برنامه كامپيوتري صورت دیجیتالی و یا به اشكال دیگر در اختیار خوانندگان کره شمالی قرار گرفته است. 

«کیم سئونگ مین» به کره تایمز گفت: کره شمالی در صنعت کتاب الکترونیکی پیشرفت چشمگیری داشته و این توسعه یافتگی فراتر از تبلیغات حکومتی است. به مدد این کتابخانه دیجیتالی دسترسی به حدود 1500 عنوان کتاب الکترونیکی و 350 هزار نوع از اسناد را فراهم شده است. 

وی افزود: در زمینه داستان دسترسی به ترجمه‌هایی از ادبیات غربی نظیر برخی از نمایشنامه‌های شکسپیر، ايلياد، دن کیشوت، جین ایر، و بربادرفته و بينوايان میسر شده و در آثار غیرداستانی می‌توان به مطالبي چون تئوری‌های سیاسی و تاریخی، مجموعه‌های شعري و عناوینی با محتوای آموزشی مانند دیکشنری‌ها و کتاب‌های با موضوع‌هاي كلي اشاره کرد. 

«کیم سئونگ مین» به یونهاپ نیوز گفت: کره شمالی در مقایسه با کره جنوبی کمتر درگیر مشکلات مربوط به کپی رایت خواهد بود و با حمایتی که از سوی حکومت صورت می‌گیرد این پروژه با موفقیت انجام می‌شود و این کشور در زمینه صنعت کتاب الکترونیکی بیش از دوره‌های گذشته به توانگری خواهد رسید. 

وی خاطر نشان کرد با پیشرفت این صنعت تنها کتاب‌ها از نقاط دیگر دنیا به کره شمالی راه پیدا نمی‌کنند بلکه نویسندگان کره شمالی فرصت می‌یابند آثارشان را به خارج از مرزهای کشورشان برسانند. 


کتابخانه دیجیتالی میرائه (آينده) عناوینی از آثار معاصر کره شمالی را برای استفاده به صورت الکترونیکی پیشنهاد كرده که پیشتر در کره جنوبی مطرح نبوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها