چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
رفت و آمد نمايندگان به كتابخانه مجلس بيشتر مي‌شود

مسوول كتابخانه ويژه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با اعلام 600 مورد مراجعه نمايندگان به اين كتابخانه در سال 88 ، از ايجاد تغييراتي براي مراجعه بيشتر آنان به اين بخش خبر داد و گفت: در نظر داريم با توسعه فضاي اين كتابخانه و غني‌تر ساختن منابع آن، به اين اهداف دست يابيم./

سيدمهدي موسوي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با يادآوري اين كه كتابخانه ويژه نمايندگان، جنب صحن علني مجلس قرار دارد و با نظارت رييس كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي به فعاليت‌هاي خود مي‌پردازد، گفت: حدود 280 نماينده‌ به اين كتابخانه دسترسي دارند كه در سال گذشته 600 مرتبه به اين كتابخانه مراجعه كرده‌اند. 35 نفر از آنها تنها يك مرتبه و 60 نفر هم مراجعات مكرري داشته‌اند.

وي مساحت اين كتابخانه را 200 متر مربع و تعداد كل منابع موجود در آن را بالغ بر 2000 عنوان خواند و بيان داشت: نيمي از كتاب‌هاي اين مجموعه را دايرةالمعارف‌ها، فرهنگ‌ها و ساير كتاب‌هاي مرجع تشكيل مي‌دهند و كتاب‌هاي ديگر در حوزه‌هاي علوم انساني، اسلام‌شناسي، ايران‌شناسي، تاريخ و جغرافيا، اطلس‌هاي گوناگون، ادبيات، هنر، حقوق، مجموع مذاكرات و ... هستند.

مسوول كتابخانه ويژه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بيشترين مراجعات نمايندگان به اين كتابخانه را براي دستيابي به مقالات، آمار و اطلاعات در موضوعات خاص و مناسبتي خواند و اظهار داشت: به دليل ماهيت كاري نمايندگان، آنها فرصت زيادي براي مراجعه به كتابخانه ندارند، در حقيقت ما آنها را براي اين كه مطالعه كنند يا مطالعات خوبي داشته باشند، انتخاب نكرده‌ايم!‌

وي همچنين ساير مراجعان اين كتابخانه را دبيران كميسيون‌ها، مديران كل و رييسان ادارات مجلس، مشاوران و معاونان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي و ساير كارشناساني كه امكان دسترسي به اين مركز را دارند، برشمرد و تصريح كرد: سال گذشته ميزان مراجعات اين افراد بيش از نمايندگان بود، اما آمار آنها ثبت نشد.

موسوي در پايان يادآور شد: بر اساس تصميمات حجت‌الاسلام دكتر رسول جعفريان، رييس كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي، قرار شد براي ايجاد زمينه‌هاي بيشتر مراجعات نمايندگان به اين كتابخانه و استفاده از ساير امكانات آن علاوه بر غني‌سازي اين منابع، از تبليغات و اطلاع‌رساني نيز در اين مسير كمك بگيريم. 

بر اساس اين گزارش، طي دو روز گذشته نمايندگان براي دستيابي به اطلاعاتي درباره «عرفان‌هاي نوظهور» و «طرح مشاغل خانگي» به اين كتابخانه مراجعاتي داشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط