سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶
ایران نامه در قزاقستان

جديدترين مجله علمي خاورشناسي قزاقستان با عنوان «ايران نامه» با مطالبي در زمينه تاريخ و ادبيات ايران منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، مجله علمی خاورشناسی «ایران نامه» در قزاقستان از چند سال بدین سو به زبان روسی منتشر می‌شود. این مجله به ابتکار دکتر «صفر عبدالله» دانشمند تاجیک مقیم قزاقستان هر ماه در شمارگان 1000 نسخه با آرایش و عکس‌های مربوط به ایران چاپ می‌شود.

ایران نامه در صفحات خود موضوع‌هاي مربوط به ایران و ایران‌شناسی اعم از ادبیات، تاریخ، فلسفه، نقاشی، هنر، زبان و.... را منتشر می‌کند. این مجله بانفوذ در شماره اخیر خود این مطالب را منتشر كرده است: نقش ایران در تمدن جهانی نوشته عزت‌الله نوذری؛ مناطق فرهنگی در تمدن اسلامی نوشته سیّد حسن نصر؛ دشت‌های ترک در امپراتوری اعراب، ایرانیان و هند و چین به قلم ا.قادر بیک اف؛ فلسفه و آینده تالیف ا. آفیش اف؛ مفهوم دوستی در بیش ایرانیان نوشته دکتر شکوروف؛ جنگل و علف به قلم دکتر اکبر ترسان؛ از تاریخ زبان فارسی؛ از تاریخ ادبیات ایران قدیم نوشته دکتر زهرا زرشناسی؛ انقلاب مشروطه و تحول نظم در ایران به قلم محمد ناصر؛ چند یادداشت درباره ادبیات معاصر ایران به قلم ابراهیم حسن بیگی؛ درباره دست نوشته‌های آسیای میانه تالیف آ. آکامشیگن؛ دو نوع مشخصات موسیقی ایرانی نوشته م. دراژین؛ محتوای فیلم‌های مذهبی ایرانی تالیف همایون امامی؛ سیمای مولانا نوشته دکتر غلامعلی حداد عادل؛ شهرها و استان‌های ایران و آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. 

در مقدمه مجله آمده است : ایران نامه در پی آن است که تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران را با توجه به حسن همجواری این ملت در درازای تاریخ و همگرايی و همزیستی مسالمت‌آمیز آنها با دیگر اقوام به جهانیان معرفی نماید.

گفتنی است این مجله در همکاری با نهادهای مهم و سرشناس فرهنگی جهان منتشر می‌شود و در تمامي مراکز ایران‌شناسی جهان عرضه می‌شود. با توجه به گفته کارشناسان، اين نشريه با استقبال صمیمی و گسترده اهل تحقیق و تدقیق روبه‌رو بوده است.

گزارشگر: شاه منصور شاه میرزا.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها