چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۳
سومین مجموعه شعر افضلی از راه می‌رسد

سومین مجموعه شعر مریم افضلی با عنوان «باران گرفته است، زمان آب می‌رود» در قالب غزل، توسط انتشارات فصل پنجم در دست انتشار است و در بیست‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه می‌شود./

مریم افضلی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره مجموعه غزل «باران گرفته است، زمان آب می‌رود» توضیح داد: سومین مجموعه شعر من شامل دو بخش می‌شود. یک بخش آن سروده‌های جدید من را که از سال 1384 به بعد سروده شده‌اند در بر می‌گیرد و بخش دیگر، به دومین مجموعه شعرم با عنوان «لطفا کسی به گیجی من اعتنا کند» اختصاص دارد.

وی در توضیح مضامین سومین مجموعه شعرش اظهار داشت: این مجموعه بیشتر شامل مفاهیم و مضامین اجتماعی و عاطفی است. به نظرم در مقایسه با دو مجموعه پیشین سروده‌های جدیدی که در سومین مجموعه شعر من گنجانده شده است، از لحاظ اندیشه پخته‌تر و از نظر زبانی و ساختاری محکم‌تر شده‌اند.

این شاعر با تاکید بر این نکته که غزل‌های او در قالب غزل مدرن قرار می‌گیرند، افزود: این غزل‌ها دستخوش بازی‌هایی که غزل امروز با آن روبروست نشده است. در حقیقت بازي‌های زبانی به صورت پنهانی در این سروده‌ها به کار گرفته شده‌اند.

مریم افضلی متولد 1357 و کارشناس ارشد رشته مشاوره است. این شاعر در انجمن‌ها و کانون‌های ادبی و مطبوعات سابقه فعالیت دارد.

نخستین مجموعه شعر او با عنوان «نگاه کن چگونه می‌نویسمت» توسط انتشارات فرادید در سال 1381 و دومین مجموعه شعرش با عنوان «لطفا کسی به گیجی من اعتنا کند» توسط نشر چشمه در سال 1385 منتشر شده است.

سروده‌های نخستین مجموعه شعر او بیشتر مضامین عاطفی را در بر داشتند و علاوه بر قالب کلاسیک، تعدادی شعر نیمایی نیز در این مجموعه گنجانده شده بودند.

مجموعه شعر دوم این شاعر نیز به موضوعات عاطفی و فلسفی اختصاص داشت که در قالب غزل سروده شده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط