دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۲
افتتاح فروشگاه محصولات فرهنگی کشورهای اکو در تاجیکستان

نخستین فروشگاه محصولات فرهنگی هنری کشورهای عضو اکو با برپايي یک مراسم رسمي در شهر خجند مرکز استان سغد تاجیکستان افتتاح شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(اينبا)، در اين مراسم كه با حضور دکتر حجت‌الله ایوبی ريیس مؤسسه فرهنگی اکو و شماری از شخصیت‌های فرهنگی، مسؤلین وزارت فرهنگ تاجیکستان و برخی استادان این کشور برگزار شد، اين فروشگاه كه در کنار دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ملی خجند در مرکز این شهر قرار دارد افتتاح شد.

قرار است در این فروشگاه همه کشور های عضو اکو شامل افغانستان، جمهوری آذربایجان، ایران، پاکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان محصولات فرهنگی هنری خویش اعم از کتاب،لوح فشرده، عکس، نقاشی، موسیقی، لوازم تحریر، نرم‌افزار، برنامه‌های مختلف آموزشی... را به نمایش و فروش بگذارند.

تاکنون مؤسسه شهر کتاب تعدادی از کتاب‌هاي فارسی مورد نیاز پژوهشگران و محققان این کشور مثل دیوان‌های شعرای فارسی زبان، لغتنامه و فرهنگنامه‌ها، برنامه‌های آموزشی، فیلم‌های ایرانی، كتاب‌هاي تاریخ و... را در اختیار این فروشگاه قرار داده است. قرار است چند انتشارات و مؤسسه چاپ و نشر ديگر ایران در امر غنی شدن این فروشگاه با ارائه کتاب و اقلام فرهنگی همکاری و مساعدت کنند.

به گفته کارشناسان عرصه فرهنگ و هنر افتتاح این فروشگاه در تاجیکستان دارای اهمیت بسيار است و به دليل رایج بودن زبان فارسی در این کشور و علاقه وافر مردم به این زبان و خط فارسی، مي‌تواند به آشنايی این مردم با آثار و دست‌آوردهای همزبانان‌شان موثر باشد. از سوی دیگر در جهت دسترسی اهل هنر و قشر دانشگاهیان این کشور به آثار ساير کشورها کمک فراوان خواهد نمود.

گزارشگر: شاه منصور شاه میرزا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها