شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲

شهر بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین از 19 تا 30 آوریل (30 فروردین تا 10 اردیبهشت) با برگزاری یک فستیوال ادبی از «خوزه لوئیس بورخس» نویسنده آرژانتینی و «فرانتس کافکا» نویسنده آلمانی زبان تقدير می‌کند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این فستیوال از سوی بنیاد بین‌المللی «خوزه لوئیس بورخس»، مرکز «فرانتس کافکا» در پراگ و وزارت فرهنگ شهر «بوئنوس آیرس» برگزار می‌شود.

«بورخس» از سال 1899 تا 1986 و «کافکا» از سال 1883 تا 1924 می‌زیست. این دو نویسنده که از چهره‌هاي شاخص ادبيات در عرصه بین‌المللی هستند، هر دو از شهرهای زادگاه خود يعني بوئنوس‌آیرس و پراگ به شدت تاثیر گرفته‌اند.

«کافکا» اندک زمانی پس از تولد «بورخس» دارفانی را وداع گفت و «بورخس» بعدها به شکلی گسترده و عمیق آثار وی را مورد مطالعه قرار داد. «ماریا کدام» بیوه «بورخس» در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که «بورخس» بسیار خرسند می‌شد اگر شخصا در این فستیوال ادبی حضور می‌یافت.

در جریان این فستیوال یک سمپوزیوم بین‌المللی با حضور کارشناسان آثار این دو نویسنده برگزار می‌شود. همچنین 4 موزه بوئنوس‌آیرس با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد با موضوع کافکا / بورخس به طور تمام و کمال به این دو نویسنده خواهند پرداخت.

کتابخانه ملی آرژانتین نیز نخستین چاپ آثار این دو نویسنده بزرگ را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این در جریان سی و ششمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب بوئنوس آیرس که از 22 آوریل تا 10می (2 تا 20 اردیبهشت) برپا می‌شود، بخشی به این فستیوال ادبی اختصاص می‌یابد.

این فستیوال ادبی قرار است هر دو سال یک‌بار به نوبت در دو شهر پراگ و بوئنوس‌آیرس برگزار ‌شود. نخستین دوره این فستیوال در سال 2008 در پراگ برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها