دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۷

خواندن کتاب حتی در عصر دیجیتال محبوب‌ترین سرگرمی آلمانی‌ها در زمان اوقات فراغت است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، طی سال گذشته میلادی در اين كشور،‌حدود 400 میلیون جلد کتاب خریداری شده که این رقم دو درصد بیشتر از سال 2008 است. 

خوانندگان کتاب در سال 2009 مبلغی معادل 4 میلیارد یورو را برای خرید کتاب هزینه کردند که این مبلغ سه درصد از سال 2008 بیشتر است. بر این اساس در حدود 36 میلیون شهروند آلمانی اقدام به خرید کتاب در سال 2009 کردند که سهم هر مشتری 11 کتاب و مبلغ پرداختی هر خریدار نیز در حدود 110 یورو است. 

این تجزیه و تحلیل نشان داده که در میان نسل جوان علاقه ثابت و پایداری برای کتاب خواندن وجود دارد. طی پنج سال گذشته از مجموع کل کتاب‌های فروخته شده درهر سال، چهار درصد به رده سنی 10 تا 19 سال و 11 درصد به سنین 20 تا 29 سال تعلق داشته که موفقیت کتاب‌های «هری پاتر» و سری کتاب‌های جنایی «استفانی مه‌یر»، دلیلی بر این مدعاست. 

بدین ترتیب کتاب‌های کمتری در سبد خرید کتابخوانان رده سنی 30 تا 39 سال جای می‌گیرد. در سال 2005 سهم این گروه در بازار خرید کتاب در حدود 20 درصد بود که این رقم هم اکنون به 16 درصد کاهش یافته است. همزمان در این رده سنی تقاضا برای محصولات الکترونیکی از قبیل بازی‌ها و فیلم‌ها افزایش یافته است. 

در مقابل افراد حدود 50 سال موضوع‌هاي بیشتری برای مطالعه در اختیار دارند. آن‌ها پیش از این به شکل بارز به خرید کتاب‌های کودکان و نوجوانان نمی‌پرداختند ولی از زمانی که والدین هدیه دادن کتاب‌های الکترونیک به کودکان خود را افزایش دادند، پدربزرگ‌ها هم دوباره به خرید کتاب های این رده سنی روی آورده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها