دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
مشاوره پيش از ازدواج در يك كتاب

كتاب «همسرگزيني، چرا و چگونه؟» به تبيين مسايل مهم پيش از ازدواج نظير معيارهاي انتخاب همسر مي‌پردازد و به اعتقاد نويسنده، مطالعه آن مي‌تواند به عنوان مشاوره پيش از ازدواج به شمار آيد.\

علي‌احمد پناهي درباره اين كتاب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: اين نوشتار در ادامه كتاب «جواني، فصل شكفتن» نگاشته شده و بيانگر مواردي است كه آگاهي از آنها به هنگام ازدواج ضروري مي‌نمايد. از ميان اين موارد مي‌توان به معيارهاي ازدواج،‌ ارتباط دختر و پسر پيش از ازدواج و سود و زيان آن،‌ مسايل مربوط به خواستگاري و روزهاي نخستين ازدواج اشاره كرد.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه «آيا مي‌توان يكي از دلايل عدم گرايش برخي جوانان به ازدواج در سال‌هاي اخير را عوض شدن ارزش‌ها در نگاه آنان پنداشت؟» گفت: اين عدم گرايش دلايل متعددي دارد و نمي‌توان گفت يكي از آنها عوض شدن ارزش‌هاست، زيرا ارزش‌هاي جامعه ما امري زيربنايي و ديني‌ و به همين دليل تغييرناپذيرند.

پناهي ادامه داد: تشكيل خانواده نيز به دليل نيازهاي جسمي و معنوي و همچنين ايجاد كانوني براي تربيت افراد و احساس هويت تا هميشه تاريخ يك ارزش به شمار مي‌آيد. گرايش به تجملات و سخت گرفتن ازدواج، هزينه‌هاي بالا، گريز از مسووليت‌پذيري و عدم تعهد، از دلايل تن ندادن جوانان به ازدواج است.

وي با بيان اين كه «فضاهاي مجازي و ماهواره را نيز بايد به اين دلايل اضافه كرد» گفت: برخي از جوانان با استفاده از امكانات درست و نادرست اين رسانه‌ها، به آرامشي كاذب و موقتي دست يافته، به همان اكتفا مي‌كنند. 

عضو هيأت علمي موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) ادامه داد: ارتباطات نزديك دختران و پسران در مراكزي نظير دانشگاه نيز يكي از اين دلايل است، زيرا بسياري از نيازهاي عاطفي به‌ويژه براي دختران در اين ارتباطات پاسخ داده مي‌شود.

وي در پايان گفت: كتاب «همسرگزيني، چرا و چگونه؟» آماده انتشار است و تا ماه آينده از سوي انتشارات موسسه امام خميني(ره) منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط