یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰
رهاوردهاي سياسي، كلامي و ادبي بوستان كتاب

موسسه بوستان كتاب در سومين هفته بهمن ماه، چهارمين جلد کتاب «اندیشه سیاسی تربیتی علوی در نامه‌های نهج‌البلاغه»، «نتایج کلامی حکمت صدرایی» و «نیمه شبی در حله» را به چاپ رساند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، چهارمين جلد «اندیشه سیاسی تربیتی علوی در نامه‌های نهج‌البلاغه» اثري از آيت الله دكتر احمد بهشتى در حوزه اندیشه و جریان شناسی سیاسی جاي دارد.

همان‌گونه كه نويسنده اثر نيز بيان كرده است، نهج‏البلاغه، اقيانوس موج‏خيزى است كه گوهرهاى فراوانى از علم و معرفت را در خود، نهفته دارد، از آن جمله مي‌توان تربيت و سياست را عنوان داشت كه در اين كتاب، به و فور به چشم مى‏خورند؛ همان چيزى كه در تمامي ادوار روزگار، دو ركن مهم جامعه بشرى بوده و هستند. در اثر حاضر، انديشه سياسى ـ تربيتى علوى در نامه‏هاى نهج‏البلاغه، به تفصيل بررسى مي‌شود. 

نخستين چاپ چهارمين جلد «اندیشه سیاسی تربیتی علوی در نامه‌های نهج‌البلاغه» در قطع وزیری، جلد سلفون و بهاي 90000 ريال براي مخاطبان تخصصی به چاپ رسيده است. 

اثري بعدي موسسه بوستان كتاب «نتایج کلامی حکمت صدرایی» نوشته محمد امین صادقی ارزگانی است كه در شمار آثار کلام و عقاید(کلام استدلالی) طبقه‌بندي مي‌شود.

در معرفي اين كتاب آمده است: حکمت صدرایی به مثابه رود خروشانی است که از تلاقی چشمه‌ساران آموزه‌های وحیانی، عرفانی، کلامی و فلسفه مشاء و اشراق در دامن اندیشه شیعی فراهم آمده، و به عنوان موسوعه معرفتی فرازهای بی‌بدیلی در ساحت‌های هستی‌شناسی، مبدأشناسی، نبوت و وحی‌شناسی، انسان‌شناسی و انجام‌شناسی، در‌پی دارد و حدود چهار سده است که جویندگان حکمت در حوزه‌های فلسفی شیعی در سایه‌سار آن سکنا گزیده‌اند.
 
پژوهش حاضر در پنج فصل، مسايل اعتقادی بنیادی را به عنوان نتایج کلامی حکمت صدرایی بازخوانی و تحلیل مي‌كند.

نخستين چاپ «نتایج کلامی حکمت صدرایی» در قطع وزیری، جلد شومیز و بهاي 65000 ريال براي مخاطبان تخصصی به بازار كتاب ره يافته است.

سومين كتاب اين مركز نشر «نیمه شبی در حله» به قلم مظفر سالاری است كه در قلمرو زبان، ادبیات و هنر(ادبیات داستانی) براي مخاطبان عمومي تدوين شده است.

مولف در بخشي از معرفي اين كتاب آورده است: «اسماعيل، روز پنج‏شنبه بيرون از شهر "حلّه" در دجله غسل كرد و لباس پاكيزه پوشيد تا براى آخرين‏بار به زيارت قبر امامان(ع) و سرداب مقدس برود. وقتى به حصار شهر رسيد ناگاه چهار اسب‏سوار را در مقابل خود ديد، يكى از آنها جوان موقر و با هيبتى بود. اسماعيل فكر كرد كه او از بزرگان اين منطقه است، در همين انديشه بود كه مرد موقر پيش آمد و از او پرسيد: تو اسماعيل هرقلى هستى؟ اسماعيل در شگفت شد كه از كجا نام او را مى‏داند و از همين جا ماجرا آغازشد ...»

موسسه بوستان كتاب پنجمين چاپ كتاب «نیمه شبی در حله» را در قطع رقعی، جلد شومیز و بهاي 29000 ريال به چاپ رسانده، نخستين چاپ اين كتاب سال 1382 روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط